Genel Bilgi
Kod | BL212 |
Ad | Sayısal Elektronik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; temel mantık devrelerini, bileşik mantık devrelerini ve aritmetik mantık devrelerini kurabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Mantık Devreleri ve Sayısal Elektroniğin Temelleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılmamış ders notları
Notlar
Basılmamış ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Sayı sistemleri ile ilgili analiz yapar. |
ÖÇ03 | Temel mantık devreleri kurar. |
ÖÇ04 | Temel mantık devrelerini sadeleştirir. |
ÖÇ05 | Bileşik mantık devreleri kurar. |
ÖÇ06 | Aritmetik mantık devreleri kurar. |
ÖÇ07 | Kombinasyonel devre elemanlarının temel çalışma özelliklerini kavrar. |
ÖÇ08 | Kodlayıcı, Kod Çözücü, Çoğullayıcı tasarımları yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayı Sistemleri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Mantıksal Kapı Devreleri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Mantıksal Kapı Devreleri, Boolean matematiği | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Boolean Matematiği | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
5 | Karnough Haritası | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | Karnough Haritası Bölüm İki | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Kodlayıcılar (Encoder) | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kod Çözücüler(Decoder) | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Veri Seçiciler (Multiplexer) | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Veri dağıtıcılar(Demultiplexer) | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Toplayıcılar- Çıkarıcılar | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Karşılaştırıcılar | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Aritmetik-Lojik Birimi | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Latchler ve Flip-Floplar | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |