Genel Bilgi
Kod | BL236 |
Ad | istatistik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HASAN BEYTULLAH DÖNMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
İstatistiksel verilerin, toplanması, düzenlenmesi ve kaynakların optimum kullanılmasıyla çeşitli alanlardaki problemlerin çözümünde yardımcı olabilecek, modern yaşamın ihtiyaçlarına cevap verebilecek donanımları edindirmek
Dersin İçeriği
İstatistikte kullanılan temel kavramlar, Popülasyon, Parametre, Örnek, Örnekleme, İstatistik, Verilerin Sınıflandırılması, Merkezi eğilim ve dağılış ölçüleri, frekans tabloları, kesikli ve sürekli olasılık dağılışları, olasılık, regresyon ve korelasyon katsayıları hesaplar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İstatistik Ders Notları (Basılmamış)
Notlar
Deneysel İstatistik Metotlar (Yurtsever, N., 2011.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel istatistiksel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini hesaplar |
ÖÇ03 | Veri toplama yöntemlerini anlar |
ÖÇ04 | Verileri grafiksel olarak gösterir |
ÖÇ05 | Olasılık teorisini anlar |
ÖÇ06 | Khi-Kare testini uygular |
ÖÇ07 | İki örnek ortalamasını karşılaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğin tanımı ve kullanım alanları | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Temel olasılık kavramları ve rassal olaylar 1 | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Temel olasılık kavramları ve rassal olaylar 2 | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Temel olasılık kavramları ve rassal olaylar 3 | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Olasılık yoğunluk ve birikimli olasılık fonksiyonları 1 | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | lasılık yoğunluk ve birikimli olasılık fonksiyonları 2 | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Varyans | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders Notlarından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Olasılık dağılımları ve temel özellikleri 1 | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Olasılık dağılımları ve temel özellikleri 2 | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Bazı sürekli olasılık dağılımları 1 | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Bazı sürekli olasılık dağılımları 2 | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İstatistik serileri 1 | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İstatistik serileri 2 | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Tanımlayıcı istatistikler: Merkezi eğilim ölçüler 1 | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |