Genel Bilgi
Kod | BL240 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Önlisans/Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere etik, meslek etiği, etiğin günlük yaşam ve mesleki uygulamalara yansımaları, kararlarda etik seçimler yapabilmenin önemi, eğitimin farklı taraftarlarının hak ve sorumlulukları gibi konularda farkındalık ve gerekli temel yeterlikleri kazandırmak
Dersin İçeriği
Etik ve ahlak kavramları, etik düzeyleri, etik kuralları, etik sistemleri, etik davranış, İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar, mesleki yozlaşma, işletme etiği, sosyal sorumluluk
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılmamış ders notları
Notlar
1- Öztürk Nuran, Çakıroğlu Demet, Meslek Etiği, Seçkin Yayınları, Ankara,2011
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar |
ÖÇ02 | Etik sistemleri sınıflandırır |
ÖÇ03 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri listeler |
ÖÇ04 | Meslek etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlar |
ÖÇ05 | Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını analiz eder |
ÖÇ06 | Yazılımların topluma nasıl etki ettiğini analiz eder |
ÖÇ07 | Meslek etiğinde güncel gelişmeleri takip eder |
ÖÇ08 | İlgili yasa ve düzenlemelere uygun hareket etmenin önemini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgileri listeler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgileri hatırlar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi içeriğini hatırlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözer. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramları bölüm 1 | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Etik ve ahlak kavramları bölüm 2 | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Değer, İlke, Kural, Standart, Etik Kodlar | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Amaçlanan Sonuç Etiği (Faydacılık) | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kural (Ödev Etiği) | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Toplumsal Sözleşme Etiği | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kişisel Etik ve Feminist Etik | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meslek Kavramı ve Meslek Etiği | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Çeşitli Mesleklerde Etik İlkeler | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Etik Dışı Davranışlar ve Etik Karar Verme | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Akademik Dürüstlük | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci Hak ve Sorumlulukları | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Veli Hak ve Sorumlulukları | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Eğitim Yönetiminde Etik | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |