JZ112 Mineroloji

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ112
Ad Mineroloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATİH KARAOĞLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. NUSRET NURLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere kristallografi, mineraloji ve optik mineralloji hakkında bilgi vermek. Kristal sistemlerini tanıtmak, mineralleri ince kesitte tanıtmak ve diger derslere yardımcı olmak

Dersin İçeriği

Kristal ve kristal sistemleri, mineraller, optik mineraloji, bu minerallerin teorik ve uygulamalı öğrenimi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mineraloji, 2015, Hüseyin Kurt , Fetullah Arık. Nobel Akademik Yayıncılık, 268s

Notlar

Mineraloji, 2015, Hüseyin Kurt , Fetullah Arık. Nobel Akademik Yayıncılık, 268s


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kristal sistemlerini tanıyabilir
ÖÇ02 Minerallerin optik özelliklerini tanıyabilir
ÖÇ03 Kayaç yapıcı mineralleri ince kesitte tanıyabilir
ÖÇ04 mineral gruplandırmayı öğrenir
ÖÇ05 Mineralleri fiziksel özelliklerine tanımlamıyı öğrenir
ÖÇ06 Mineralleri kimyasal bileşimlerine göre gruplandırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kristallografi, kristallerde simetri, simetri düzlemi, dönme, simetri ekseni, kristallografik eksenler onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kristal sistemleri, kübik sistem, tetragonal sistem, hekzagonal sistem onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Trigonal sistem, ortorombik sistem, monoklinik, triklinik sistem onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Parametreler, indisler, kristal ikizleri, polimorfizm, izomorfizm ve katı eriyik kavramı onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Minerallerin fiziksel özellikleri, dilinim, kırılma yüzeyi, sertlik, renk, elektrik ve magnetik özellik onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Optik mineraloji, Polarizan mikroskop tanımı, izotrop ve anizotrop mineraller, tek ve çift eksenli kristaller onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sönme açıları, Pleokroizma, çift kırılma değeri, ince kesitte mineral tayinleri onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Biyotit, muskovit, ve ortorombik piroksenler onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Monoklinik piroksenler, hornblend, glokofan onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Olivin, olivinlerin demirli ve serpantinli ayrışımları onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kalsit, kloritler ve epidotlar onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sfen, apatit turmalin, granatlar onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Fluorit, magnetit, krom, analsim, prehnit onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Kuvars, feldspat, plajiyoklas ve plajiyoklasların anortit tayinleri onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları onu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:40