Genel Bilgi
Kod | JZ217 |
Ad | Paleontoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ATİKE NAZİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Paleontolojinin jeoloji bilimindeki yeri, jeolojik yaşlandırmada paleontolojinin öneminin vurgulanması amaçlanır
Dersin İçeriği
Paleontoloji nedir? Fosilleşme ve kuralları nelerdir? Makro ve mikropaleontoloji konularında fosil gruplarının ayırdımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Paleontoloji 1, Makrofosiller, 1998, Füsun Alkaya, Selçuk Üniv. Müh.-Mimarlık fak. Ders notlerı Yayın no:41 Paleontoloji 2, Mikrofosiller, 1998, Füsun Alkaya, Selçuk Üniv. Müh.-Mimarlık fak. Ders notlerı Yayın no:41
Notlar
Paleontoloji, Cazibe Sayar, 1991, İstanbul Teknik Üniv. Kütüphanesi, Sayı: 1435
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Paleontolojinin makro ve mikro olarak dağılımını öğrenir. |
ÖÇ02 | Paleontolojik ögelerin paleoortamsal özellikleri hakkında bilgilenir. |
ÖÇ03 | Jeolojik dönemleri karekterize eden fosilleri bilir |
ÖÇ04 | Fosilleri öğrenir. Fosilleri tanıyabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Paleontolojinin tanımı, Fosil, Fosilleşme, Mikro ve Makrofosiller | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Foraminiferlerin kavkı/test yapıları, ortamları, stratigrafik yayılımları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bentik Foraminiferler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Planktonik Foraminiferler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Diğer Mikrofosil Grupları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Filum Porifera (Süngerler), Filum Archaeocyathida, Filum Stromatoporoidea | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Filum Cnidaria | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Filum Bryozoa | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Filum Brachiopoda | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Filum Mollusca | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Filum Echinodermata | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Filum Arthropoda | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Filum Hemichordata | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Fosillerin Yaş Tayinindeki Önemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |