Genel Bilgi
Kod | JZ219 |
Ad | Stratigrafi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Stratigrafinin temel prensiplerini öğreterek, jeolojideki konumunu ve sedimanter tektonikle olan ilişkisini kavratmak
Dersin İçeriği
Stratigrafi nedir; Sedimanter kayaçlarda stratigrafi ilkeleri nasıl uygulanmaktadır?
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Stratigrafi İlkeleri,Jeo 205 Ders Notu Prof. Dr. Sungu L. GÖKÇEN
Notlar
Ders notları https://stratigraphy.org/ https://opengeology.org/historicalgeology/stratigraphy-reading-the-pages-of-earth-history/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sedimantasyon, çökelme süreçleri öğrenir |
ÖÇ02 | Stratifikasyon, tabakalanma, tabakalanma çeşitleri öğrenir |
ÖÇ03 | Sedimanter Kayaçların sınıflandırılması öğrenir |
ÖÇ04 | Stratigrafi birimleri, litostratigrafi, Litodem birimleri öğrenir |
ÖÇ05 | Sedimantasyonda kesiklik, diskordans ve türleri öğrenir |
ÖÇ06 | Tektonik Sedimantasyon ilişkileri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, tarihçe, tanımlamalar (Strata, Stratigrafi, basen/havza, çökelme ortamı, jeolojik zaman vb) | Anlatım, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Stratigrafinin Temel Prensipleri | Anlatım, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Stratigrafi Birimleri (Litostratigrafi) | Anlatım, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Stratigrafi Birimleri (Kronostratigrafi, Jeokronoloji) | Anlatım, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Stratigrafi Birimleri (Biyostratigrafi ve diğer birimler) | Anlatım, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sedimantasyon, Çökelme Süreçleri, Tabaka Serileri | Anlatım, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sedimantasyonda uyumluluk, kesiklik, diskordans ve türleri | Anlatım, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Jeolojik Örnekleri Eşleştirme ve Stratigrafik Korelasyon | Anlatım, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Havzalar, Deniz Seviyesi ve Depolanma Alanı | Anlatım, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bağıl Deniz Seviyesi, Fasiyesler ve Sekans stratigrafisi | Anlatım, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Stratigrafik Kesitlerin Ölçülmesi | Anlatım, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Orojenezler ve Levha Tektoniği ilişkisi | Anlatım, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Jeolojik Haritalar | Anlatım, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Problem çözümleri | Anlatım, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |