JZ219 Stratigrafi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ219
Ad Stratigrafi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ATİKE NAZİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Stratigrafinin temel prensiplerini öğreterek, jeolojideki konumunu ve sedimanter tektonikle olan ilişkisini kavratmak

Dersin İçeriği

Stratigrafi nedir; Sedimanter kayaçlarda stratigrafi ilkeleri nasıl uygulanmaktadır?

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Stratigrafi İlkeleri,Jeo 205 Ders Notu Prof. Dr. Sungu L. GÖKÇEN

Notlar

Ders notları https://stratigraphy.org/ https://opengeology.org/historicalgeology/stratigraphy-reading-the-pages-of-earth-history/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sedimantasyon, çökelme süreçleri öğrenir
ÖÇ02 Stratifikasyon, tabakalanma, tabakalanma çeşitleri öğrenir
ÖÇ03 Sedimanter Kayaçların sınıflandırılması öğrenir
ÖÇ04 Stratigrafi birimleri, litostratigrafi, Litodem birimleri öğrenir
ÖÇ05 Sedimantasyonda kesiklik, diskordans ve türleri öğrenir
ÖÇ06 Tektonik Sedimantasyon ilişkileri öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, tarihçe, tanımlamalar (Strata, Stratigrafi, basen/havza, çökelme ortamı, jeolojik zaman vb) Anlatım, soru cevap
2 Stratigrafinin Temel Prensipleri Anlatım, soru cevap
3 Stratigrafi Birimleri (Litostratigrafi) Anlatım, soru cevap
4 Stratigrafi Birimleri (Kronostratigrafi, Jeokronoloji) Anlatım, soru cevap
5 Stratigrafi Birimleri (Biyostratigrafi ve diğer birimler) Anlatım, soru cevap
6 Sedimantasyon, Çökelme Süreçleri, Tabaka Serileri Anlatım, soru cevap
7 Sedimantasyonda uyumluluk, kesiklik, diskordans ve türleri Anlatım, soru cevap
8 Ara Sınav sınav
9 Jeolojik Örnekleri Eşleştirme ve Stratigrafik Korelasyon Anlatım, soru cevap
10 Havzalar, Deniz Seviyesi ve Depolanma Alanı Anlatım, soru cevap
11 Bağıl Deniz Seviyesi, Fasiyesler ve Sekans stratigrafisi Anlatım, soru cevap
12 Stratigrafik Kesitlerin Ölçülmesi Anlatım, soru cevap
13 Orojenezler ve Levha Tektoniği ilişkisi Anlatım, soru cevap
14 Jeolojik Haritalar Anlatım, soru cevap
15 Problem çözümleri Anlatım, soru cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:40