Genel Bilgi
Kod | JS209 |
Ad | İlk Yardım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kişilerin yaşamını veya sağlığını tehlikeye düşüren kaza hastalık vb. durumunda sağlık ekibinin yardımı sağlanıncaya kadar yaşamın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla olay yerinde ilaçsız yapılan uygulamaları öğrenmek
Dersin İçeriği
lk yardımın tanımı ve amacı, temel yaşam fonksiyonları, temel yaşam desteği, yaralanmalarda ilk yardım, şok ve bilinç kaybında ilk yardım, yanıklarda, donmalarda, sıcak çarpmalarında ilk yardım zehirlenmelerde, ısırık ve sokmalarda ilk yardım, tekniğine uygun hasta taşıma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnternet
Notlar
internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlk yardımın tanımı öğrenir ve acil yardım ile arasındaki farkı kavrar. |
ÖÇ02 | İlk yardımcının özellikleri öğrenir ve karşılaştırma yapar. |
ÖÇ03 | Çevresindeki sağlık kuruluşlarının özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ04 | İnsan vücudu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Hangi durumlarda ilk yardım yapılacağını öğrenir ve uygular. |
ÖÇ06 | Kaza değerlendirmesi ve alınan gereken tedbirleri öğrenir ve uygular. |
ÖÇ07 | Basit yaralanmalarda yapılması gerekenleri öğrenir ve uygular. |
ÖÇ08 | Hava olayları bağlı durumlarda neler yapılması gerektiğini kavrar ve uygular. |
ÖÇ09 | Hayat kurtarmanın temel basamaklarını öğrenir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel İlk yardım Bilgileri | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hasta/Yaralının ve Olay Yerinin Değerlendirilmesi | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Temel Yaşam Desteği I | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Temel Yaşam Desteği II | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kanamalar ve Şokta İlkyardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yaralanmalarda İlk Yardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kırık Çıkık ve Burkulmalarda İlk Yardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Acil Bakım Gerektiren Hastalıklarda İlk Yardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Zehirlenmelerde İlk Yardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sıcak Çarpması, Yanık ve Donmalarda İlk Yardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hayvan Isırmalarında ve Böcek Sokmalarında İlkyardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Vücuda Yabancı Cisim Kaçmalarında İlk Yardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Boğulmalarda İlk Yardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hasta/Yaralı Taşıma Teknikleri | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Sınava Hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,36 | ||
AKTS | 2 AKTS |