JS209 İlk Yardım

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS209
Ad İlk Yardım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kişilerin yaşamını veya sağlığını tehlikeye düşüren kaza hastalık vb. durumunda sağlık ekibinin yardımı sağlanıncaya kadar yaşamın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla olay yerinde ilaçsız yapılan uygulamaları öğrenmek

Dersin İçeriği

lk yardımın tanımı ve amacı, temel yaşam fonksiyonları, temel yaşam desteği, yaralanmalarda ilk yardım, şok ve bilinç kaybında ilk yardım, yanıklarda, donmalarda, sıcak çarpmalarında ilk yardım zehirlenmelerde, ısırık ve sokmalarda ilk yardım, tekniğine uygun hasta taşıma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İnternet

Notlar

internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlk yardımın tanımı öğrenir ve acil yardım ile arasındaki farkı kavrar.
ÖÇ02 İlk yardımcının özellikleri öğrenir ve karşılaştırma yapar.
ÖÇ03 Çevresindeki sağlık kuruluşlarının özelliklerini öğrenir.
ÖÇ04 İnsan vücudu hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Hangi durumlarda ilk yardım yapılacağını öğrenir ve uygular.
ÖÇ06 Kaza değerlendirmesi ve alınan gereken tedbirleri öğrenir ve uygular.
ÖÇ07 Basit yaralanmalarda yapılması gerekenleri öğrenir ve uygular.
ÖÇ08 Hava olayları bağlı durumlarda neler yapılması gerektiğini kavrar ve uygular.
ÖÇ09 Hayat kurtarmanın temel basamaklarını öğrenir ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel İlk yardım Bilgileri Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Hasta/Yaralının ve Olay Yerinin Değerlendirilmesi Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Temel Yaşam Desteği I Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Temel Yaşam Desteği II Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Kanamalar ve Şokta İlkyardım Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Yaralanmalarda İlk Yardım Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Kırık Çıkık ve Burkulmalarda İlk Yardım Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
9 Acil Bakım Gerektiren Hastalıklarda İlk Yardım Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Zehirlenmelerde İlk Yardım Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Sıcak Çarpması, Yanık ve Donmalarda İlk Yardım Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Hayvan Isırmalarında ve Böcek Sokmalarında İlkyardım Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Vücuda Yabancı Cisim Kaçmalarında İlk Yardım Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Boğulmalarda İlk Yardım Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Hasta/Yaralı Taşıma Teknikleri Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları I Sınava Hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 59
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,36
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:40