Genel Bilgi
Kod | JS210 |
Ad | İşletme Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin disiplinler arası bakış açısından yararlanarak işletme yönetimi alanındaki temel kavramlar, konular ve terminolojiyle hazırlanmaları için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği
Temel işletme terminolojisini kavratmak ve işletme fonksiyonlarını öğretmek
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
İşletme Yönetimi Temel Kavramlar, Çağdaş Yaklaşımlar İşletme ve Yönetim Fonksiyonları, Dilaver Tengilimoglu
Notlar
Ders powerpoint sunumu, O. İnanç GÜNEY
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletmenin kuruluş temelllerini tanımlar |
ÖÇ02 | Küresel işletme çevresini keşfeder |
ÖÇ03 | Küçük ölçekli işletmeleri, yeni girişimleri ve girişimciliği tanımlar |
ÖÇ04 | İşletme sahiplik türlerini ve işletme birleşmelerini tanımlar |
ÖÇ05 | Yönetim kavramlarını, fonksiyonlarını ve tekniklerini tanımlar |
ÖÇ06 | İnsan kaynakları yönetimi, üretim yönetimi, muhasebe, finansal yönetim ve pazarlama yönetimi gibi işletme fonksiyonlarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşletmecilikle İlgili Temel Kavramlar | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İşletmelerin Özellikleri | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İşletmelerin Amaçları | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İşletme kavrami ve gelişimi | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İşletmelerin sınıflandırılması | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İşletmenin yerini belirleme | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | İşletmenin yasal yapısını belirleme | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Firmanın kapasitesinin belirlenmesi | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Üretimin özellikleri | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
12 | Üretim sistemlerinin sınıflandırılması | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
13 | Girişimcilk Kavramı ve Ortaya çıkışı | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Girişimciliğin özellikleri | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Girişimciliğin etkileri ve önemi | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |