Genel Bilgi
Kod | JS210 |
Ad | İşletme Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin disiplinler arası bakış açısından yararlanarak işletme yönetimi alanındaki temel kavramlar, konular ve terminolojiyle hazırlanmaları için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği
Temel işletme terminolojisini kavratmak ve işletme fonksiyonlarını öğretmek
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
İşletme Yönetimi Temel Kavramlar, Çağdaş Yaklaşımlar İşletme ve Yönetim Fonksiyonları, Dilaver Tengilimoglu
Notlar
Ders powerpoint sunumu, O. İnanç GÜNEY
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletmenin kuruluş temelllerini tanımlar |
ÖÇ02 | Küresel işletme çevresini keşfeder |
ÖÇ03 | Küçük ölçekli işletmeleri, yeni girişimleri ve girişimciliği tanımlar |
ÖÇ04 | İşletme sahiplik türlerini ve işletme birleşmelerini tanımlar |
ÖÇ05 | Yönetim kavramlarını, fonksiyonlarını ve tekniklerini tanımlar |
ÖÇ06 | İnsan kaynakları yönetimi, üretim yönetimi, muhasebe, finansal yönetim ve pazarlama yönetimi gibi işletme fonksiyonlarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşletmecilikle İlgili Temel Kavramlar | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İşletmelerin Özellikleri | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İşletmelerin Amaçları | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İşletme kavrami ve gelişimi | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İşletmelerin sınıflandırılması | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İşletmenin yerini belirleme | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | İşletmenin yasal yapısını belirleme | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Firmanın kapasitesinin belirlenmesi | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Üretimin özellikleri | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
12 | Üretim sistemlerinin sınıflandırılması | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
13 | Girişimcilk Kavramı ve Ortaya çıkışı | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Girişimciliğin özellikleri | Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Girişimciliğin etkileri ve önemi | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |