Genel Bilgi
Kod | JS212 |
Ad | Jeolojik Miras |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Jeolojik Miras olarak kabul edilen doğal güzelliklerimizin (fosiller, mineraller, süstaşları, madenler, obruklar, kumullar, mağaralar, volkanlar ve benzeri) korunmasını sağlamak ve onları gelecek kuşaklara aktarmak için öğrencilerimizi bilinçlendirmek, Jeolojide yeni olan jeolojik miras, jeoturizm ve jeopark alanları kavramlarını ve Türkiyenin sahip olduğu Doğal Anıt Nitelikli Jeolojik Oluşumları tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Jeolojik Miras Kavramı, Jeolojik Miras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar, Jeolojik Miras listeleri, korunması ve önemi, Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi, Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulsuz seçmeli ders
Kaynaklar
1. Dünya Mirası, Yazar: Kolektif Çevirmen: Ahmet Fethi Yıldırım 2. Jeolojik Miras, kavramlar, mevzuat ve uygulama örnekleri
Notlar
Unesco Dünya Miras Listesi Sayfası Ders sorumlusu sunumları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeoturizm, jeopark ve jeolojik miras kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Türkiyede ve Dünyada bu alanda yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Doğada bulunan jeolojik yapıların farkındalığı artar. |
ÖÇ04 | Doğal varlıkların korunması bilinci gelişir. |
ÖÇ05 | Doğa tarihi müzelerinin kurulması ve yaygınlaştırılması fikri gelişir. |
ÖÇ06 | Türkiye Jeolojik Miras alanları envanter çalışmalarına katkı sağlar. |
ÖÇ07 | Türkiyede şimdiye kadar Jeolojik Miras olarak Kabul gören alanları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersle ilgili tanımlar, kavramlar | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Jeolojik Miras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Jeolojik Miras listeleri | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Jeolojik Mirasın korunması | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Jeolojik Mirasın önemi | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler (Avrupa, Afrika) | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler (K ve G Amerika) | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler (Asya-Pasifik) | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Jeolojik Mirasın korunması ile ilgili kanunlar | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Jeoloji ve arkeoloji | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Jeoloji ve turizm | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Milli Parklar, Özel Koruma alanları ve Jeoparklar | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |