JS212 Jeolojik Miras

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS212
Ad Jeolojik Miras
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ATİKE NAZİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ATİKE NAZİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Jeolojik Miras olarak kabul edilen doğal güzelliklerimizin (fosiller, mineraller, süstaşları, madenler, obruklar, kumullar, mağaralar, volkanlar ve benzeri) korunmasını sağlamak ve onları gelecek kuşaklara aktarmak için öğrencilerimizi bilinçlendirmek, Jeolojide yeni olan jeolojik miras, jeoturizm ve jeopark alanları kavramlarını ve Türkiyenin sahip olduğu Doğal Anıt Nitelikli Jeolojik Oluşumları tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Jeolojik Miras Kavramı, Jeolojik Miras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar, Jeolojik Miras listeleri, korunması ve önemi, Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi, Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulsuz seçmeli ders

Kaynaklar

1. Dünya Mirası, Yazar: Kolektif Çevirmen: Ahmet Fethi Yıldırım 2. Jeolojik Miras, kavramlar, mevzuat ve uygulama örnekleri

Notlar

Unesco Dünya Miras Listesi Sayfası Ders sorumlusu sunumları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Jeoturizm, jeopark ve jeolojik miras kavramlarını öğrenir.
ÖÇ02 Türkiyede ve Dünyada bu alanda yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Doğada bulunan jeolojik yapıların farkındalığı artar.
ÖÇ04 Doğal varlıkların korunması bilinci gelişir.
ÖÇ05 Doğa tarihi müzelerinin kurulması ve yaygınlaştırılması fikri gelişir.
ÖÇ06 Türkiye Jeolojik Miras alanları envanter çalışmalarına katkı sağlar.
ÖÇ07 Türkiyede şimdiye kadar Jeolojik Miras olarak Kabul gören alanları bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, dersle ilgili tanımlar, kavramlar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Jeolojik Miras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Jeolojik Miras listeleri Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Jeolojik Mirasın korunması Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Jeolojik Mirasın önemi Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler (Avrupa, Afrika) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler (K ve G Amerika) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler (Asya-Pasifik) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Jeolojik Mirasın korunması ile ilgili kanunlar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Jeoloji ve arkeoloji Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Jeoloji ve turizm Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Milli Parklar, Özel Koruma alanları ve Jeoparklar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.11.2024 03:06