Genel Bilgi
Kod | JS212 |
Ad | Jeolojik Miras |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Jeolojik Miras olarak kabul edilen doğal güzelliklerimizin (fosiller, mineraller, süstaşları, madenler, obruklar, kumullar, mağaralar, volkanlar ve benzeri) korunmasını sağlamak ve onları gelecek kuşaklara aktarmak için öğrencilerimizi bilinçlendirmek, Jeolojide yeni olan jeolojik miras, jeoturizm ve jeopark alanları kavramlarını ve Türkiyenin sahip olduğu Doğal Anıt Nitelikli Jeolojik Oluşumları tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Jeolojik Miras Kavramı, Jeolojik Miras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar, Jeolojik Miras listeleri, korunması ve önemi, Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi, Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulsuz seçmeli ders
Kaynaklar
1. Dünya Mirası, Yazar: Kolektif Çevirmen: Ahmet Fethi Yıldırım 2. Jeolojik Miras, kavramlar, mevzuat ve uygulama örnekleri
Notlar
Unesco Dünya Miras Listesi Sayfası Ders sorumlusu sunumları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeoturizm, jeopark ve jeolojik miras kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Türkiyede ve Dünyada bu alanda yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Doğada bulunan jeolojik yapıların farkındalığı artar. |
ÖÇ04 | Doğal varlıkların korunması bilinci gelişir. |
ÖÇ05 | Doğa tarihi müzelerinin kurulması ve yaygınlaştırılması fikri gelişir. |
ÖÇ06 | Türkiye Jeolojik Miras alanları envanter çalışmalarına katkı sağlar. |
ÖÇ07 | Türkiyede şimdiye kadar Jeolojik Miras olarak Kabul gören alanları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersle ilgili tanımlar, kavramlar | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Jeolojik Miras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Jeolojik Miras listeleri | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Jeolojik Mirasın korunması | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Jeolojik Mirasın önemi | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler (Avrupa, Afrika) | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler (K ve G Amerika) | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler (Asya-Pasifik) | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Jeolojik Mirasın korunması ile ilgili kanunlar | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Jeoloji ve arkeoloji | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Jeoloji ve turizm | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Milli Parklar, Özel Koruma alanları ve Jeoparklar | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |