JZ309 Saha Jeolojisi I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ309
Ad Saha Jeolojisi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Güz döneminde verilen Saha Jeolojisi I dersinde, arazide çalışmak için gerekli ön bilgilerin öğretilmesi. Bu derste öğrencilere saha ile ilgili bütün genel teorik bilgiler verilir. Kayaç yapılarının ve özelliklerinin öğretilmesi, yapılan haritalar üzerindeki yapısal unsurları yorumlayabilme becerisini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Saha jeolojisinde temel kavramlar, detay saha çalışması yapmak için gerekli incelemeler ve gerekli saha jeolojik araçlarının kullanılması. Topografik haritaların okunması ve kullanılması ve belirli bir noktanın grid alan içerisinde belirlenmesi. Örnek Derleme, Jeolojik harita çeşitleri, V kaidesi, jeolojik enine kesitler, kayaçların sınıflandırılması, stratigrafik kesit ölçümü, çizgisel ve düzlemsel yapıların sembolik gösterimleri, ölçümleri ve onların yorumlanmaları. Haritalar üzerinden jeolojik olayların yorumu. Önemli jeolojik yapıların tanımlanması. Pusula uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Koşulsuz

Kaynaklar

Altınlı, İ. E., 1982. Saha Jeolojisi Derlemesi. İstanbul Üniv. yayını.

Notlar

Ders konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler teorik olarak sahada jeolojik çalışmalara nasıl başlayacaklarını öğrenirler.
ÖÇ02 Sahada Jeolojik çalışmaya kendisini hazırlamayı öğrenir.
ÖÇ03 Jeolojik harita yapma tekniklerini öğrenir ve harita yapımında uygulanan “V” kaidesini kavrarlar.
ÖÇ04 Düzlemsel ve çizgisel yapıların konumlarını belirler, bunların konumunu üç boyutlu olarak kavrarlar.
ÖÇ05 Topografik ve jeolojik enine kesit çizmeyi dikme kesit ve sedimantolojik log çizmeyi öğrenirler.
ÖÇ06 Saha çalışmalarından ne şekilde veri toplaması hakkında bilgiler edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı ve Giriş Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
2 Saha jeolojisindeki temel kavramlar Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Detay jeolojik çalışmaların yapılması için gerekli incelemeler Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Topografik haritaların okunması ve kullanılması ve belirli bir noktanın grid alan içerisinde belirlenmesi, Örnek derleme Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Jeolojik harita çeşitleri ve hazırlanması Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 V kaidesi, jeolojik enine kesitlerin hazırlanması Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Jeolojik enine kesitler ve yorumlanmaları Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kayaçların özellikleri ve sınıflandırılması Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Stratigrafik kesit ölçüm yöntemleri ve kalınlık hesaplamaları Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Çizgisel ve düzlemsel yapıların sembolik gösterimleri, ölçümleri ve onların yorumlanmaları Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Haritalar üzerinden jeolojik olayların yorumu Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Önemli jeolojik yapıların tanımlanması Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Pusula Uygulamaları Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Genel Konu Tekrarı Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 83
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,32
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:42