Genel Bilgi
Kod | JZ307 |
Ad | Sedimanter Petrografi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sedimanter kayaçların dokusal ve petrografik özelliklerini tanıma, el örneklerinde ve ince kesitte bu kayaçları tanıma, kayaçlara ad verme ve sınıflandırma, sedimanter kayaçlarda polarize mikroskop altında petrografik incelemeler yapabilme ve el örneklerinden yararlanabilme yeteneğini kazanma.
Dersin İçeriği
Sedimanter kayaçların ana özellikleri, sedimanter kayaçların oluşum süreçleri, sedimanter kayaçlarda dokusal analizler. Sedimanter kayaçların sınıflandırılma ve adlandırılmaları.
Dersin Ön Koşulu
Sedimantoloji
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar Diğer (kemal Gürbüz)
Notlar
İlgili kitap ve notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Her tür sedimanter kayacın oluşumunu, kayaç çevrimini anlar |
ÖÇ02 | Sedimanter kayaçların oluşum süreçlerini bilir, |
ÖÇ03 | Sedimanter kayaçların bileşenlerini saptar, isimlendirir |
ÖÇ04 | Sedimanter kayaçları sınıflama diyağramlarını da kullanarak adlandırır, |
ÖÇ05 | Sedimanter kayaçları ekonomik jeoloji ile ilişkilendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sedimanter kayaçların oluşum sürecleri, ayrışma, aşınma, taşınma, depolanma ve diyajenez aşamalarının tanımlaması. | Sedimentoloji ile ilgili bilgileri tekrarlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sedimanter kayaçların özellikleri: Yapı (sedimantoloji), doku (sedimantoloji-sedimanter petrografi) ve Mineral bileşimi. Tane boyu analizleri yöntemleri. | Sedimentoloji ile ilgili bilgileri tekrarlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Diğer tane özellikleri (köşelilik, yuvarlaklık, tane fabriği, porozite-permeabilite). | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sedimater kayaçların sınıflandırılmaları ve sınıflandırma kriterleri. | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 1 Kırıntılı kayaçlar (Bileşenler). | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | 2 Kırıntılı kayaçlar (Bileşenler). | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kırıntılı kayaçlar (çakıltaşları). | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kırıntılı kayaçlar (kumtaşları ve sınıflandırılmaları). Kumtaşlarında kaynak kayaç tespiti. | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kırıntılı Kayaçlar (ince taneli kayaçlar) | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | 1 Karbonatlı kayaçlar 1 (bileşenler). | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 2 Karbonatlı kayaçlar 2 (sınıflamalar) | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | 1 Diğer sedimater kayaçlar 1. | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | 2 Diğer sedimanter kayaçlar 2. | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 3 Diğer sedimanter kayaçlar 3. | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |