Genel Bilgi
Kod | JZ307 |
Ad | Sedimanter Petrografi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sedimanter kayaçların dokusal ve petrografik özelliklerini tanıma, el örneklerinde ve ince kesitte bu kayaçları tanıma, kayaçlara ad verme ve sınıflandırma, sedimanter kayaçlarda polarize mikroskop altında petrografik incelemeler yapabilme ve el örneklerinden yararlanabilme yeteneğini kazanma.
Dersin İçeriği
Sedimanter kayaçların ana özellikleri, sedimanter kayaçların oluşum süreçleri, sedimanter kayaçlarda dokusal analizler. Sedimanter kayaçların sınıflandırılma ve adlandırılmaları.
Dersin Ön Koşulu
Sedimantoloji
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar Diğer (kemal Gürbüz)
Notlar
İlgili kitap ve notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Her tür sedimanter kayacın oluşumunu, kayaç çevrimini anlar |
ÖÇ02 | Sedimanter kayaçların oluşum süreçlerini bilir, |
ÖÇ03 | Sedimanter kayaçların bileşenlerini saptar, isimlendirir |
ÖÇ04 | Sedimanter kayaçları sınıflama diyağramlarını da kullanarak adlandırır, |
ÖÇ05 | Sedimanter kayaçları ekonomik jeoloji ile ilişkilendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sedimanter kayaçların oluşum sürecleri, ayrışma, aşınma, taşınma, depolanma ve diyajenez aşamalarının tanımlaması. | Sedimentoloji ile ilgili bilgileri tekrarlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sedimanter kayaçların özellikleri: Yapı (sedimantoloji), doku (sedimantoloji-sedimanter petrografi) ve Mineral bileşimi. Tane boyu analizleri yöntemleri. | Sedimentoloji ile ilgili bilgileri tekrarlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Diğer tane özellikleri (köşelilik, yuvarlaklık, tane fabriği, porozite-permeabilite). | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sedimater kayaçların sınıflandırılmaları ve sınıflandırma kriterleri. | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 1 Kırıntılı kayaçlar (Bileşenler). | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | 2 Kırıntılı kayaçlar (Bileşenler). | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kırıntılı kayaçlar (çakıltaşları). | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kırıntılı kayaçlar (kumtaşları ve sınıflandırılmaları). Kumtaşlarında kaynak kayaç tespiti. | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kırıntılı Kayaçlar (ince taneli kayaçlar) | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | 1 Karbonatlı kayaçlar 1 (bileşenler). | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 2 Karbonatlı kayaçlar 2 (sınıflamalar) | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | 1 Diğer sedimater kayaçlar 1. | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | 2 Diğer sedimanter kayaçlar 2. | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 3 Diğer sedimanter kayaçlar 3. | Konu ile ilgili kaynakları çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |