JZ303 Hidrojeoloji

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ303
Ad Hidrojeoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yeraltısularının oluşum ve dolaşım kurallarının tanınması, miktarının ve kalitesinin tanımlanması.

Dersin İçeriği

Yeraltısularının dağılımı ve Hidrolojik döngü, yeraltı suları akım özellikleri, akifer tipleri , hidrojeolojik ortamlar ve kayaçların hidrojeolojik özellikleri,kıyılarda tatlı su-tuzlu su girişimi, hidrojeokimya teorik ders, problem çözme ve harita yapımı şeklinde verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hidrojeoloji, B. CANİK Yeraltısuları Jeolojisi, K. Erguvanlı and E. Yüzer Applied Hydrogeology, C.W.Fetter

Notlar

Physical and Chemical Hydrogeology, P.A.Domenica ands F.W. Schwartz


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hidrolojik bileşenler hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ02 Yeraltında sularının dağılımı ve gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ03 Yeraltı suları ile ilgili problemleri çözer.
ÖÇ04 Hidrojeojik haritalar hazırlar.
ÖÇ05 Yeraltı sularının özellikleri hakkında bilgilidir.
ÖÇ06 Hidrojeojik haritaları yorumlar
ÖÇ07 Yeraltı sularının kalitesi hakkında bilgilidir.
ÖÇ08 Kayaçların hidrojolojik özelliklerini tanımlar.
ÖÇ09 Tuzlu su probleminin nedenini araştırır.
ÖÇ10 Hidrojeolojik kesitler hazırlar.
ÖÇ11 Su kirliliği konusunda bilgi sahibidir.
ÖÇ12 Havzalar için yağış analizi yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve Tarihçe Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Suların tanımlaması ve sınıflaması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Hidrolojik Dolaşım ve yeraltısularının oluşumuna giriş (Yağış) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Yüzey Hidrolojisi (Akış, Sızma ve Buharlaşma) ve Su Bütçesi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Hidrolik Sistemin incelenmesi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Yeraltısularının Hareketi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Kayaçların Hidrojeolojik Özellikleri (Porozite, Permeabilite) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kayaçların Hidrojeolojik Özellikleri (İletkenlik, Depolama Katsayısı) ve Hız Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Hidrojeolojik Ortamların Tanımlaması ve Sınıflandırılması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Su Tablası Haritalarının Yapılması , Yorumlanması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Yeraltısularının Araştırma yöntemleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Yeraltısularından yararlanma (Kaynak, kaptaj, Kuyu) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Yeraltısu kalitesi ve kullanma ölçütleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Tuzlusu girişimi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:42