Genel Bilgi
Kod | JZ317 |
Ad | Zemin Mekaniği 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HASAN ÇETİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Zeminlerin tanınmasını, sınıflanmasnıı, fiziksel, mekanik ve kıvam özelliklerinin belirlenmesini öğretir.
Dersin İçeriği
Tanımlamalara giriş, Zemin çeşitleri, killer ve kil çeşitleri, killerin mühendislik özellikleri, zemin suyu çeşitleri, tane boyu analizi, atterberg limitleri, zemin sınıflamaları, kompaksiyon
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Holtz ve Kovacs, 1981. Geoteknik Mühendisliğe Giriş
Notlar
Coduto, D. P., 1999. Geoteknik Mühendisliği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Zeminleri tanıyabilir, her tür zeminden numune alır. (örselenmiş ve örselenmemiş) |
ÖÇ02 | Zeminlerin fiziksel özelliklerini (birim hacim ağırlık, prozite, boşluk oranı, doygunluk derecesi, su içeriği) ve kıvamlarını (Likit Limit, Plastik Limit, Rötre Limit ve Plastisite İndisi) ilgili deney ve hesaplamalarını yaparak belirler. |
ÖÇ03 | Tane boyu analizi ve hesaplamalarını yaparak zeminlerin tane boyu dağılımlarını belirler. |
ÖÇ04 | Zeminleri sınıflar, mühendislik davranışları hakkında ön yorum yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, tarihçe, Terzaghinin hayatı, laboratuar malzeme tanıtımı | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Giriş, tarihçe, Terzaghinin hayatı, laboratuar malzeme tanıtımı (continued) | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve numune alımı için arazi kıyafeti ile gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Zemin bileşeni olarak killer ve mühendislik özellikleri | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve numune alımı için arazi kıyafeti ile gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Zemin suyu | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve numune alımı için arazi kıyafeti ile gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Faz analizleri | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve numune alımı için arazi kıyafeti ile gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Birim hacim ağırlıklar | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve numune alımı için arazi kıyafeti ile gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Özgül Ağırlık | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve numune alımı için arazi kıyafeti ile gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kıvam limitleri, Likit limit | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve numune alımı için arazi kıyafeti ile gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Plastik limit, Plastisite indisi | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve numune alımı için arazi kıyafeti ile gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rötre Limit | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve numune alımı için arazi kıyafeti ile gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kıvam limitlerinin mühendislik özellikleri | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve numune alımı için arazi kıyafeti ile gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tane boyu analizleri, Elek analizi | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve numune alımı için arazi kıyafeti ile gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hidrometre analizi | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve numune alımı için arazi kıyafeti ile gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | USCS, TS ve AASHTO sınıflaması | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve numune alımı için arazi kıyafeti ile gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava kadar işlenen konuların ve yapılan deneylerin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava kadar işlenen konuların ve yapılan deneylerin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |