Genel Bilgi
Kod | MES448 |
Ad | Aerodynamics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. GÖKTÜRK MEMDUH ÖZKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Aerodinamiğin temel prensiplerini ve mühendislikteki deneysel ve sayısal çözümlerini keşfetmek ve anlamaktır.
Dersin İçeriği
1. Aerodinamiğe Giriş 2. Temel Prensipler ve Denklemler 3. Viskoz Olmayan, Sıkıştırılamaz Akışın Temelleri 4. Kanat Profilleri Üzerindeki Sıkıştırılamaz Akış 5. Sonlu Kanatlar Üzerinde Sıkıştırılamaz Akış 6. Üç Boyutlu Sıkıştırılamaz Akış 7. Sıkıştırılabilir Akış: Bazı Başlangıç Hususları 8. Normal Şok Dalgaları ve İlgili Konular 9. Eğik Şok ve Genişleme Dalgaları 10. Nozullar, Difüzörler ve Rüzgar Tünellerinden Sıkıştırılabilir Akış 11. Viskoz Akışın Temel Prensipleri ve Denklemlerine Giriş 12. Sınır Tabakalara Giriş: Laminer ve Türbülanslı Sınır Tabakaları 13. Navier-Stokes Çözümleri: Bazı Örnekler
Dersin Ön Koşulu
--
Kaynaklar
Aerodynamics, John Anderson
Notlar
Fluid Mechanics, Frank M. White
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çeşitli küt cisimlerin ve uçan araçlar etrafındaki aerodinamiğin temellerine hakim olma |
ÖÇ02 | Sıkıştırılamaz ve sıkıştırılabilir akış şartları altındaki aerodinamik problemlerini çözebilme |
ÖÇ03 | Aerodinamik problemlerin deneysel ve sayısal çözümlerine hakim olma |
ÖÇ04 | Boyut analizini aerodinamik problemle üzerinde uygulayabilme |
ÖÇ05 | Sıkıştırılabilir akış şartlarında termodinamiğin temel prensiplerine hakim olma ve uygulayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Makine Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Makine Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Makine Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Makine Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Makine Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Makine Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aerodinamiğe Giriş | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel prensipler ve denklemler | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Viskoz Olmayan, Sıkıştırılamaz Akışın Temelleri | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kanat Profilleri Üzerindeki Sıkıştırılamaz Akış | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sonlu Kanatlar Üzerinde Sıkıştırılamaz Akış | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Üç Boyutlu Sıkıştırılamaz Akış | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sıkıştırılabilir Akış: Bazı Ön Hususlar | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | -- | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Normal Şok Dalgaları ve İlgili Konular | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Eğik Şok ve Genişleme Dalgaları | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Nozullar ve Difüzörlerden Sıkıştırılabilir Akış | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Rüzgar Tünellerinden Sıkıştırılabilir Akış | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Viskoz Akışın Temel Prensipleri ve Denklemlerine Giriş | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Sınır Katmanlara Giriş: Laminer ve Türbülanslı Sınır Katmanlar | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
15 | Navier-Stokes Solutions: Some Examples | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | -- | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | -- | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |