Genel Bilgi
Kod | JZ304 |
Ad | Çevre Jeolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Doğal ve jeolojik afetleri tanımlamak ve çevresel etkilerini bilmek ve aynı zamanda çevresel jeokimyayı anlamaktır.
Dersin İçeriği
Çevre jeolojisinin tanımı ve prensipleri, jeolojik çevre-insan etkileşimi, dopal afetler ve çevresel etkileri, kirlilik tipleri, katı ve sıvı atıklar için yer seçimi ve çevresel etkileri, çevrenin korunmasında jeolojinin önemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Environmental Geology, E.A.Keller Çevre Jeolojisi, Çeviri: E. Akyol, K. Kayabalı
Notlar
Geoenvironment, U. Aswathanarayana
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre jeolojisinin temel kurallarını bilir. |
ÖÇ02 | Doğal ve jeolojik afetleri tanır. |
ÖÇ03 | Afetlerin çevresel etkilerini araştırır. |
ÖÇ04 | Çevreyi korumak amacıyla araştırma ve önleme planları yapar. |
ÖÇ05 | Jeolojik afetleri tanımlar. |
ÖÇ06 | Taşkın nedenini ve etkilerini araştırır. |
ÖÇ07 | Volkanik aktivitenin çevresel etkilerini tanımlar. |
ÖÇ08 | Heyelanları önleme çalışmaları yapar. |
ÖÇ09 | Deprem parametrelerini bilir. |
ÖÇ10 | Katı atık depolama yöntemleri hakkında bilgilidir. |
ÖÇ11 | Katı atık depolama için yer seçimi yapar. |
ÖÇ12 | Katı atık depolama yöntemlerinin çevresel etkilerini araştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş,Tarihçe,Tanım | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Filozofi ve temel kavramlar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Jeolojik döngüler ve çevreyle ilişkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kaynak ve Afet tanımı | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Toprak çevre ilişkisi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Nehirler ve taşkınlar ve çevresel etkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Volkanik aktivite, etkileri ve çevresel etkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava ve Proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Kütle hareketleri ve çevre etkileşimi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Depremler ve çevresel etkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kaynak olarak atıklar ve atık depolama alanları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kıyı süreçleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Atmosferik olaylar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kirlenme ve kirlilik tipleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Jeoloji ve çevre sağlığı | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına ve Proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına ve Proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |