Genel Bilgi
Kod | JZ316 |
Ad | Zemin Mekaniği II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Arş.Gör.Dr. Emre PINARCI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Zeminlerin kompaksiyon, konsolidasyon, tek eksenli, üç eksenli ve kesme kutusu dayanım özelliklerin belirlenmesini, taşıma gücü ve oturma hesaplarının yapılmasını öğretmek.
Dersin İçeriği
Zeminlerin kompaksiyon özellikleri, zeminlerin tek eksenli ve üç eksenli (konsolidasyonsuz drenajsız, konsolidasyonlu drenajsız, konsolidasyonlu drenajlı), direk kesme dayanımı (konsolidasyonsuz drenajsız, konsolidasyonlu drenajsız, konsolidasyonlu drenajlı), konsolidasyon, zeminlerin taşıma gücü, oturma hesaplamaları.
Dersin Ön Koşulu
JZ 317 Zemin Mekaniği I dersini almış olmak
Kaynaklar
Holtz ve Kovacs, 1981. Geoteknik Mühendisliğe Giriş
Notlar
Coduto, D. P., 1999. Geoteknik Mühendisliği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proktor deneyleri ile zeminlerin kompaksiyon özellikerini belirler ve yorumlar |
ÖÇ02 | Tek eksenli, üç eksenli ve kesme kutusu dayanım parametrelerini ilgili deney ve hesaplarını yaparak belirler ve yorumlar. |
ÖÇ03 | Konsolidasyon deneyi ile zeminlerin önkonsolidasyon basıncını, konsolidasyon derecesini, konsolidasyon katsayılarını ve zemin hafizasını belirler ve bunları uygulamalarda kullanıp yorumlar. |
ÖÇ04 | Taşıma gücü ve oturma hesaplarını yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zeminlerde kompaksiyon, Maksimum kuru birim hacim ağırlık ve optimum su içeriği | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Doku (Fabrik), Kompaksiyon ilişkisi, Kompaksiyon-Konsolidasyon farkı | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Zeminlerin tek eksenli dayanımı | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Zeminlerin kesme dayanımı, UU, CU ve CD Kesme dayanımları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Zeminlerin üç eksenli dayanımı, UU, CU ve CD üç eksenli dayanımlar | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Üç eksenli, Tek eksenli ve Kesme dayanım farkları, Uygulama koşulları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Zeminlerin konsolidasyonu, konsolidasyon derecesi, ön konsolidasyon basıncı | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava kadar işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Zeminlerin aşırı konsolidasyonu ve oluşum nedenleri | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Konsolidasyon katsayıları (Cc, Cv, Mv, av) | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Log-zaman yöntemi | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Karekök-zaman yöntemi | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Zemin deneylerinin geçerlilik şartları, proje ve arazi şartlarına göre tercih durumları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Zeminlerde taşıma gücü hesapları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Zeminlerde oturma hesapları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava kadar işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava kadar işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |