Genel Bilgi
Kod | JS318 |
Ad | Mühendislik Projelerinde Deprem ve Aktif Fay Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Deprem riski olan ve Aktif fay zonlarında yer alan bölgelerde karşılaşılan mühendislik sorunlarını incelemeyi öğretmek.
Dersin İçeriği
Deprem ve aktif fay gibi sismik kaynakların meydana getirdiği mühendislik hasarlar ve bunların jeoteknik açıdan incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Lisan eğitimi alıyor olmak
Kaynaklar
Ders Notu-1
Notlar
Ders Notu-1
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deprem olgusu ve yarattığı sismik etki hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Aktif fay kavramı ve mühendislikteki yerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Deprem ve aktif fayların mühendislik uygulamalarında oluşturdukları etkileri inceler. |
ÖÇ04 | Sisimisite ile zemin davranışı arasındaki ilişkiyi inceler. |
ÖÇ05 | Aktif fayların oluşturduğu sismisite ve yapısal deformasyonu kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aktif fay olgusu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Aktif fayları belirme ölçütleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Deprem türleri, Türkiyedeki aktif fay zonları ve ana deprem bölgeleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Depremi oluşturan mekanizmalar ve özellikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Deprem dalgaları ve meydana getirdiği deformasyon türleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Deprem sırasında oluşan fiziksel süreçler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Deprem dalgaları kullanılarak deprem kaynaklarının ve odak noktalarının bulunması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Arasınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Depremlerin meydana getirdiği yapısal hasar türleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Yapılarda meydana gelen hasarın değerlendirmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Eşşiddet haritalarının hazırlanması yorumu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Aktif fay zonlarında meydana gelen jeoteknik sorunlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Deprem sırasında ve sonrasında meydana gelen mühendislik hasarları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sıvılaşma olayının analojisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Sıvılaşma türleri ve mühendislik etkileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |