Genel Bilgi
Kod | JS322 |
Ad | Kuyu Tasarımı ve Hidroliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kuyu açma yöntemleri, kuyu filtreleri, su kuyusu tasarımı, kuyunun tamamlanması ve geliştirilmesi, pompa seçimi, kuyu hidroliği yöntemleri, su kuyuları izleme teknikleri.
Dersin İçeriği
Su kuyularının planlanması ve işletilmesi hakkında bilgi vermek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hidrojeoloji, B. CANİK Yeraltısuyu jeolojisi ve Hidroliği, Orhan Dumlu, H. Tolga Yalçın ve E. Bozkurtoğlu
Notlar
Yeraltısuları Jeolojisi, K. Erguvanlı ve E. Yüzer
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeraltısuyunu çıkarmak için kuyu yerini önerir. |
ÖÇ02 | Yeraltı suyunu çıkarmak için kuyu tasarımı yapar. |
ÖÇ03 | Kuyu hidroliği yöntemlerini kullanarak akifer karakteristiklerini belirler. |
ÖÇ04 | Su kuyusu açma yöntemlerini bilir. |
ÖÇ05 | Kuyu testleri hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ06 | Yerltı suyu akış tiplerini ve kullanılan bağıntıları bilir. |
ÖÇ07 | Dengeli rejim koşullarını bilir ve bağıntılarını kullanır. |
ÖÇ08 | Dengesiz rejim bağıntılarını kullanarak problem çözer. |
ÖÇ09 | Yeraltı su kuyusunun logunu hazırlar. |
ÖÇ10 | Kuyu kapatma yöntemlerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Tarihçe | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yeraltısuyu işletme esasları | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kuyu tanımlaması ve çeşitleri | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Pompaj kuyusu donanımı, malzemeleri | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Gözlem kuyusu donanımı | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kuyu geliştirilmesi | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kuyularda debi deneme pompajları | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dengeli rejim | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dengeli rejimle karakteristiklerin belirlenmesi | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dengesiz rejim | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dengesiz rejimle karakteristiklerin belirlenmesi | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kuyularda sınır koşulları ve girişim | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sondajların jeofizik loglarla incelenmesi | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Su örnekleme teknikleri | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynakları okuma, webte araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |