JS328 Makro Paleontoloji

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS328
Ad Makro Paleontoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Emine ŞEKER ZOR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Arş.Gör.Dr. Emine ŞEKER ZOR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Makrofosillerin tanımlanarak stratigrafik konumlarının ortaya kounulması

Dersin İçeriği

Makropaleontolojiye konu olan metazoanın incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Makrofauna ve faunayı tanır.
ÖÇ02 Fosilleri makro olarak arazide gözlemler ve bulur.
ÖÇ03 Makroplaeontolojinin konusunu oluşturan fosil gruplarını inceler
ÖÇ04 Arazide fosilleri tanıyabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Paleontolojinin bölümleri, Taksonomi, Fosil türleri ve adlama, Deniz ekosistemi, Fosil ve fosilleşme, Alemler Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Filum Porifera, Sınıflama; Filum Archaeocyathida; Filum Stromatoporoidea Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Filum Cnidaria, Alt sınıf: Zoantharia (Mercanlar), paleoekoloji Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Filum Bryozoa, sınıflama, ekoloji Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Filum Brachiopoda, sınıflama, ekoloji ve paleoekoloji Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Mollusca, Sınıf Bivalvia (LamellibranchiaPelecypoda),sınıflama Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Filum Mollusca, Sınıf Gastropoda Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Filum Mollusca, Sınıf Cephalopoda, Alt sınıf Nautiloidea; Alt sınıf Ammonoidea Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Filum Mollusca, Sınıf Cephalopoda, Alt sınıf Ammonoidea; Alt sınıf Coleoidea Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Filum Echinodermata Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sınıf Crinoidea, ekoloji Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Arthropodlar, Filum Trilobita, sınıflama Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Filum Hemichordata Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sınıf Graptolithina Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 56
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,24
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:47