JZ322 Saha Jeolojisi 2

6 AKTS - 3-3 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ322
Ad Saha Jeolojisi 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-3 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bahar döneminde verilen Saha Jeolojisi II dersinde, arazide çalışmak için gerekli bilgilerin öğretilmesi. Bu derste öğrencilere saha ile ilgili bütün genel pratik bilgiler arazide verilir. Kayaç yapılarının ve özelliklerinin öğretilmesi, Harita yapımı, stratigrafik kesit ölçümü öğretilir. Yapılan haritalar üzerindeki yapısal unsurları yorumlayabilme becerisini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Saha Jeolojisi I de teorik olarak verilen saha inceleme metotlarının uygulanması Saha malzemeleri ve pusulanın kullanımı Cihet ölçümü ve poligon kapama uygulaması Topografik haritaların kullanımı, arazide belirlenen bir noktanın yerinin belirlenerek harita üzerinde gösterilmesi Kaya sınırlarının ve panel diyagramların çizilmesi Jeolojik haritalama yöntemleri litostratigrafik birimlerin belirlenmesi Örnekleme yöntemleri, jeolojik enine kesit çizimi Şematik kesitler ve panoramik diyagramlar Brunton Pusula, şeritmetre ve Jakob çubuğu ile stratigrafik kesit ölçümü.

Dersin Ön Koşulu

JZ 309 Saha Jeolojisi I

Kaynaklar

Altınlı, İ.E., 1982. Saha Jeolojisi Derlemesi. İstanbul Üniversitesi, Yer Bilimleri Fakültesi. İstanbul

Notlar

Ders konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler teorik olarak sahada jeolojik çalışmalara nasıl başlayacaklarını bilir.
ÖÇ02 Pusula kullanımını bilir.
ÖÇ03 Öğrenciler topografik ve jeolojik enine kesit çizmeyi; dikme kesit ve sedimantolojik log çizmeyi bilir.
ÖÇ04 Harita yapma teknikleri ve V kaidesini bilir.
ÖÇ05 Düzlemsel ve çizgisel yapıların konumlarını belirler. Nasıl oluştuklarını kavrar.
ÖÇ06 Jeolojide kullanılan bütün sembol ve simgeleri bilir ve sahadaki problemleri çözer ve yorumlar.
ÖÇ07 Üç boyutlu düşünme yeteneğini kazanır.
ÖÇ08 Jeolojik inceleme sonucu, çalışma alanı hakkında rapor hazırlamayı kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Jeolog pusulası ve arazi malzemeleri kullanımı, düzlemsel-çizgisel yapı ölçümü, poligon kapama Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Haritalama için V kuralı uygulamaları, Balcalı dolayı jeolojisi, Jeolojik/zemin etüd-raporu Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Salbaş-Kuzgun civarı farklı stratigrafik birimlerin tanıtımı, V kuralı, litoloji tanıtımı Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Farklı stratigrafi birimlerin tanıtımı, Balcalı-Kaplankaya kesiti-Sedimantoloji-paleontoloji Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Farklı Krono-Litostratigrafi birimleri tanıtımı, Karaisalı-Hacıkırı kesiti, Nergizlik göleti Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Farklı Krono-Litostratigrafi birimleri tanıtımı, Osmaniye-Süleymandede kesiti, sahada kalsit-dolomit ayırdı Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Farklı Krono-Litostratigrafi birimleri tanıtımı, Bahçe-İndere kesiti, Sahada kalsit-dolomit ayırdımı, Stratigrafik kesit ölçümü Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Jeolojik harita alımı, Ofiyolitik kayaçlarda saha çalışması ve arazide kromit aramacılığı (Mersin ofiyoliti ve melanjı) Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Jeolojik harita alımı, Tektonik uygulama, Kesit ölçümü, türbiditlerin tanıtımı Baraj inşaatı Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Delihalil volkanizması, Misis yükselimi, Türbiditik arazide saha çalışması, demirli mangan madeni; Liman inşaatı, malzeme ocakları Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Jeolojik harita alımı (Paleozoyik-Tersiyer yaşlı birimlerde) Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Jeolojik harita alımı, Ecemiş Fay Kuşağı (Niğde-Çamardı dolayı), metamorfik kayaçlarda saha çalışması (Niğde metamorfitleri) Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Mağmatik-Metamorfik kayaçlarda uygulama, Otoyol Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Adana Baseninin Jeolojisinin genel gözden geçirilmesi Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:47