JZ324 Jeoloji Mühendisliği Projesi 1

5 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ324
Ad Jeoloji Mühendisliği Projesi 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere bir araştırma yapmayı, rapor hazırlamayı ve sunum yapmayı öğretmek.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrencilere bir mühendislik projesinin tasarlanması, uygulanması, planlanması ve yapılabilirliği anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Koşulsuz

Kaynaklar

Proje konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.

Notlar

Çalışma konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma konusu üzerine proje tasarımı dizayn eder.
ÖÇ02 Literatür çalışması sonucunda bir rapor hazırlayıp, topluluk önünde sunabilecek özgüveni kazanmak.
ÖÇ03 Bir bilimsel araştırma sırasında uyulması gereken etik kurallarını kavrayabilmek.
ÖÇ04 Kaynaklardan yararlanmayı kavrar
ÖÇ05 Önceden belirlenmiş bir problem ve konu hakkında bir sonuca ulaşabilmek için literatür araştırmasının sonuçlarını toplamak sentezlemek, analiz etmek ve yorumlamak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bu ders kapsamında öğrencilere bir mühendislik projesinin tasarlanması, uygulanması, planlanması ve yapılabilirliği anlatılmaktadır. Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Proje çalışmasının başlığının belirlenmesi Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Proje başlığı üzerine ön çalışmalar Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Proje çalışması ile ilgili literatür taraması-1 Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Proje çalışması ile ilgili literatür taraması-2 Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Proje çalışması ile ilgili literatür taraması-3 Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Proje çalışmasında elde edilen verilerin yorumlanması Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
9 Referansları kullanma tekniklerini öğrenmek-1 Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Referansları kullanma tekniklerini öğrenmek-2 Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Proje çalışmasında elde edilen verilerin değerlendirilmesi-1 Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Proje çalışmasında elde edilen verilerin değerlendirilmesi-2 Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Çalışılan projeyi sunuma hazırlamak-1 Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Çalışılan projeyi sunuma hazırlamak-2 Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Projenin danışmana sunulması Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 132
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,28
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:47