TSP105 Ön Büro Hizmetleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TSP105
Ad Ön Büro Hizmetleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Halime EŞİYOK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Halime EŞİYOK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere konaklama işletmelerinde ön büro operasyonlarını yönetme, rezervasyon, misafir kabulü ve çıkış işlemlerini etkili bir şekilde gerçekleştirme becerisi kazandırmaktır. Ayrıca, iletişim, problem çözme ve misafir memnuniyeti odaklı hizmet anlayışını geliştirmeye yönelik bilgi ve yetkinlikler sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Kişisel hazırlık, iş organizasyonu, ön büro donanımları, ön büro sistemleri, rezervasyon, misafir kabul, konaklama süreci, check-in/check-out işlemleri, misafir ilişkileri yönetimi ve ön büro otomasyon sistemleri, etkili iletişim, kriz yönetimi ve problem çözme becerileri.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Ön Büro Yönetimi, Nihat Demirtaş ve İlgili ders notları, Halime EŞİYOK.

Notlar

Ön Büro Hizmetleri, Gökhan Çolak; Konaklama İşletmelerinde Ön Büro, Kemal Kantarcı, İlhan Ekinci.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ön büro departmanının işleyişini ve görevlerini açıklar.
ÖÇ02 Rezervasyon, check-in, konaklama süreci ve check-out işlemlerini yürütür.
ÖÇ03 Ön büro otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanır.
ÖÇ04 Misafir memnuniyeti odaklı hizmet sunma becerisi geliştirir.
ÖÇ05 Ön büroda kullanılan dokümantasyon, raporlama ve arşivleme süreçlerini uygular.
ÖÇ06 Etkili iletişim tekniklerini kullanarak misafirlerle profesyonel ilişki kurar.
ÖÇ07 Ön büro operasyonlarında karşılaşılabilecek sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
ÖÇ08 Turizm sektörüne özgü mesleki etik kurallar ve standartlara uygun hareket eder.
ÖÇ09 Kriz yönetimi ve şikâyet yönetimi becerilerini geliştirir.
ÖÇ10 Takım çalışması ve liderlik becerilerini kullanarak ön büro süreçlerini yönetir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ön Büro Hakkında Genel Bilgi Ders bilgi paketlerinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Konaklama Sektörü İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Otel İşletmelerinde Ön Büro Departmanı Organizasyonu İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Otellerde İnsan Kaynakları Yönetimi İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ön Büro Departmanında Kullanılan Donanımlar İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ön Büro Departmanında Kullanılan Sistemler İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Otellerde Ön Büro Departmanı İşlemleri İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Otellerde Ön Büro Departmanı ve Konuk Karşılama İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Oda Tipi ve Satışı İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Konuk ve Ön Büro Arasındaki İşlemler İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ön Büro Bölümünün Diğer Departmanlarla İlişkileri İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Konaklama Süreci İşlemleri İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Konuk Hesapları ve Ödeme İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ön Büroda Güvenlik İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 12:23