JS401 Jeoteknik Deprem Mühendisliği

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS401
Ad Jeoteknik Deprem Mühendisliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN ÇETİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HASAN ÇETİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sismik kaynakların (aktif faylar), zeminlerin deprem esnasında davranış özelliklerinin ve tasarım parametrelerinin belirlenmesini öğretmek.

Dersin İçeriği

Giriş, sismik tehlikeler, sismoloji ve depremler, sismik tehlike analizleri, maksimum olası yer ivmesi, azalım ilişkileri, zeminlerin sıvılaşması, zemin-yapı etkileşimi, tasarım parametreleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Day, R. W., 2002. Geoteknik Deprem Mühendisliği El Kitabı

Notlar

Ketin, İ., 1977. Genel Jeoloji


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sismik tehlike kaynaklarını belirler.
ÖÇ02 Sismik tehlike analizleri, maksimum olası deprem ve yer ivmesi hesabı ile azalım analizleri yapar.
ÖÇ03 Zeminlerin sıvılaşma analizlerini yapar.
ÖÇ04 Dinamik şartlarda zemin-yapı analizi yapar ve tasarım parametrelerini belirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, tarihçe, tanımlar Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sismik tehlike kaynaklarının belirlenmesi, aktif-pasif faylar, maksimum olası deprem Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Deterministik sismik tehlike analizi Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Probabilistik sismik tehlike analizi Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Azalım ilişkileri, olasılık hesaplamaları Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Maksimum olası yer ivmesi hesaplamaları Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Örnek uygulama; Adana-Mersin-Antakya-Maraş bölgeleri Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava kadar işlenen konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dinamik zemin özellikleri ve ölçülmesi; laboratuvar ve arazi Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tekrarlı yüklenen zeminlerin dayanımı, tekdüze dayanım, devirsel dayanım Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Zeminlerin sıvılaşması, Sıvılaşma analizleri Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sıvılaşma uygulaması (Deney) Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Zemin tepki analizi; tek, iki ve üç boyutlu tepki analizleri Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Dinamik şartlarda zemin-yapı etkileşimi Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Tasarım parametreleri; tasarım depremleri, tasarım spektrumları Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:50