Genel Bilgi
Kod | JS401 |
Ad | Jeoteknik Deprem Mühendisliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HASAN ÇETİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sismik kaynakların (aktif faylar), zeminlerin deprem esnasında davranış özelliklerinin ve tasarım parametrelerinin belirlenmesini öğretmek.
Dersin İçeriği
Giriş, sismik tehlikeler, sismoloji ve depremler, sismik tehlike analizleri, maksimum olası yer ivmesi, azalım ilişkileri, zeminlerin sıvılaşması, zemin-yapı etkileşimi, tasarım parametreleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Day, R. W., 2002. Geoteknik Deprem Mühendisliği El Kitabı
Notlar
Ketin, İ., 1977. Genel Jeoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sismik tehlike kaynaklarını belirler. |
ÖÇ02 | Sismik tehlike analizleri, maksimum olası deprem ve yer ivmesi hesabı ile azalım analizleri yapar. |
ÖÇ03 | Zeminlerin sıvılaşma analizlerini yapar. |
ÖÇ04 | Dinamik şartlarda zemin-yapı analizi yapar ve tasarım parametrelerini belirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, tarihçe, tanımlar | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sismik tehlike kaynaklarının belirlenmesi, aktif-pasif faylar, maksimum olası deprem | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Deterministik sismik tehlike analizi | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Probabilistik sismik tehlike analizi | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Azalım ilişkileri, olasılık hesaplamaları | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Maksimum olası yer ivmesi hesaplamaları | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Örnek uygulama; Adana-Mersin-Antakya-Maraş bölgeleri | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava kadar işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dinamik zemin özellikleri ve ölçülmesi; laboratuvar ve arazi | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tekrarlı yüklenen zeminlerin dayanımı, tekdüze dayanım, devirsel dayanım | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Zeminlerin sıvılaşması, Sıvılaşma analizleri | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sıvılaşma uygulaması (Deney) | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Zemin tepki analizi; tek, iki ve üç boyutlu tepki analizleri | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dinamik şartlarda zemin-yapı etkileşimi | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tasarım parametreleri; tasarım depremleri, tasarım spektrumları | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |