Genel Bilgi
Kod | JS407 |
Ad | Kent Jeolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yerleşim alanı ile ilgili planlama kavramını, imar planları, jeoloji ile ilgisi ve yer seçiminin belirlenmesini öğretir.
Dersin İçeriği
Kentsel planlama kavramı ve jeoloji ile ilgisi, planlama aşamaları ve yapılan jeolojik çalışmalar, belediyeler, imar planları, imar planlarına esas jeolojik araştırmalar, kentsel alanların yer seçimi, arazi kullanım haritalarının hazırlanması, parsel bazında yapılan zemin araştırmaları, kıyı yasası.
Dersin Ön Koşulu
Temel Mühendislik jeolojisi bilgisine sahip olmak
Kaynaklar
Kentsel jeoloji ders notları ve imar mevzuatı
Notlar
Mühendislik jeolojisi kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kent jeolojisi kavramı |
ÖÇ02 | Kent Planlaması yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Planlama aşamalarını öğrenir |
ÖÇ04 | İmar planı ve çeşitleri |
ÖÇ05 | İmar planı ve jeoloji |
ÖÇ06 | Kıyı yasası ve kentleşme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yerleşim alanları ve jeoloji | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yer seçimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Planlama | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İmar planının aşamaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
5 | İmar planına esas jeolojik çalışmalar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
6 | İmar planına esas jeolojik ve jeoteknik çalışmalar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Yerleşim alanlarının Mühendislik jeolojisi açısından değerlendirilmesi | Proje temelli öğrenci | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | İmar planına esas jeolojik çalışmaların rapor yazımı ve yasal süreçler ve mevzuat. | Proje temelli öğrenci | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Arazi kullanım haritalarının hazırlanması | Proje temelli öğrenci | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Eğim haritalarının hazırlanması | Proje temelli öğrenci | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Kıyı yasası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Zemin araştırması | Proje temelli öğrenci | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Doğal afetler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | Doğal afetler ve kent jeolojisi | Proje temelli öğrenci | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |