JS409 Su Kaynakaları ve Yönetimi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS409
Ad Su Kaynakaları ve Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Su kaynaklarının tanınması, geliştirilmesi ve işletilmesi

Dersin İçeriği

Suyun sağlanması ve kullanılması. Su kaynakları çeşitleri. Yeraltısuyu bilançosu. Su kaynakların geliştirilmesi. Kaynakların yönetim potansiyeli.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hidrojeoloji, B. CANİK Water Resources Engineering, K.R.Linsley, J.B.Franzini, D.L.Freyberg and G. Tchobanoglous

Notlar

Water Resources Engineering, L.W.Mays


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Su kaynaklarını tanır.
ÖÇ02 Yeraltısuyu etkileşimlerini ve gelişimini kavrar.
ÖÇ03 Yeraltısuyu ve yüzey sularını planlar
ÖÇ04 Su havzalarını tanımlar.
ÖÇ05 Yüzey su kaynaklarını bilir.
ÖÇ06 Su kaynakları araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ07 Deniz suları kullanım özelliklerini bilir.
ÖÇ08 Göl suları kullanım özelliklerini bilir.
ÖÇ09 Akarsuların kullanım özelliklerini bilir.
ÖÇ10 Akarsularda akım ölçüm yöntemlerini uygulayabilir.
ÖÇ11 Yeraltı ve yüzey suları arasındaki ilişkiyi tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve Tarihçe Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yerkürede suyun dağılımı ve Hidrolojik çevrimin elemanları Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Su kaynakları ve sınıflaması Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Akarsu Tipleri, debi ölçümleri ve hidrograf analizi Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Akış tipleri ve Baz akım Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Yeraltısuyu-yüzey suyu ilişkileri ve tanımlaması Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kayaçların hidrojeolojik özelliklerini belirleme yöntemleri Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kaynak tipleri ve oluşumları Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kaynaklarda debi-hız ölçümleri Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Karstik kaynaklar ve inceleme yöntemleri Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sıcak ve mineralli sular ve değerlendirme yöntemleri Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kaynak kaptajları Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Türkiyede su kaynaklarının dağılımı ve kullanım planlaması Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Yeraltısuları işletme kanunu ve standartlar Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:50