Genel Bilgi
Kod | JS409 |
Ad | Su Kaynakaları ve Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su kaynaklarının tanınması, geliştirilmesi ve işletilmesi
Dersin İçeriği
Suyun sağlanması ve kullanılması. Su kaynakları çeşitleri. Yeraltısuyu bilançosu. Su kaynakların geliştirilmesi. Kaynakların yönetim potansiyeli.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hidrojeoloji, B. CANİK Water Resources Engineering, K.R.Linsley, J.B.Franzini, D.L.Freyberg and G. Tchobanoglous
Notlar
Water Resources Engineering, L.W.Mays
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su kaynaklarını tanır. |
ÖÇ02 | Yeraltısuyu etkileşimlerini ve gelişimini kavrar. |
ÖÇ03 | Yeraltısuyu ve yüzey sularını planlar |
ÖÇ04 | Su havzalarını tanımlar. |
ÖÇ05 | Yüzey su kaynaklarını bilir. |
ÖÇ06 | Su kaynakları araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ07 | Deniz suları kullanım özelliklerini bilir. |
ÖÇ08 | Göl suları kullanım özelliklerini bilir. |
ÖÇ09 | Akarsuların kullanım özelliklerini bilir. |
ÖÇ10 | Akarsularda akım ölçüm yöntemlerini uygulayabilir. |
ÖÇ11 | Yeraltı ve yüzey suları arasındaki ilişkiyi tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Tarihçe | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yerkürede suyun dağılımı ve Hidrolojik çevrimin elemanları | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Su kaynakları ve sınıflaması | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akarsu Tipleri, debi ölçümleri ve hidrograf analizi | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Akış tipleri ve Baz akım | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yeraltısuyu-yüzey suyu ilişkileri ve tanımlaması | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kayaçların hidrojeolojik özelliklerini belirleme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kaynak tipleri ve oluşumları | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kaynaklarda debi-hız ölçümleri | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Karstik kaynaklar ve inceleme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sıcak ve mineralli sular ve değerlendirme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kaynak kaptajları | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiyede su kaynaklarının dağılımı ve kullanım planlaması | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yeraltısuları işletme kanunu ve standartlar | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |