Genel Bilgi
Kod | JS409 |
Ad | Su Kaynakaları ve Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su kaynaklarının tanınması, geliştirilmesi ve işletilmesi
Dersin İçeriği
Suyun sağlanması ve kullanılması. Su kaynakları çeşitleri. Yeraltısuyu bilançosu. Su kaynakların geliştirilmesi. Kaynakların yönetim potansiyeli.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hidrojeoloji, B. CANİK Water Resources Engineering, K.R.Linsley, J.B.Franzini, D.L.Freyberg and G. Tchobanoglous
Notlar
Water Resources Engineering, L.W.Mays
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su kaynaklarını tanır. |
ÖÇ02 | Yeraltısuyu etkileşimlerini ve gelişimini kavrar. |
ÖÇ03 | Yeraltısuyu ve yüzey sularını planlar |
ÖÇ04 | Su havzalarını tanımlar. |
ÖÇ05 | Yüzey su kaynaklarını bilir. |
ÖÇ06 | Su kaynakları araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ07 | Deniz suları kullanım özelliklerini bilir. |
ÖÇ08 | Göl suları kullanım özelliklerini bilir. |
ÖÇ09 | Akarsuların kullanım özelliklerini bilir. |
ÖÇ10 | Akarsularda akım ölçüm yöntemlerini uygulayabilir. |
ÖÇ11 | Yeraltı ve yüzey suları arasındaki ilişkiyi tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Tarihçe | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yerkürede suyun dağılımı ve Hidrolojik çevrimin elemanları | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Su kaynakları ve sınıflaması | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akarsu Tipleri, debi ölçümleri ve hidrograf analizi | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Akış tipleri ve Baz akım | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yeraltısuyu-yüzey suyu ilişkileri ve tanımlaması | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kayaçların hidrojeolojik özelliklerini belirleme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kaynak tipleri ve oluşumları | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kaynaklarda debi-hız ölçümleri | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Karstik kaynaklar ve inceleme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sıcak ve mineralli sular ve değerlendirme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kaynak kaptajları | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiyede su kaynaklarının dağılımı ve kullanım planlaması | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yeraltısuları işletme kanunu ve standartlar | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |