JS413 Sayısal Arazi Sınıflamaları

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS413
Ad Sayısal Arazi Sınıflamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TOLGA ÇAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TOLGA ÇAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sayısal yükseklik modeli ve türev haritaları ile sayısal arazi modellerinin yapılandırılması

Dersin İçeriği

Sayısal yükseklik modeli ve türev haritalarının yardımı ile arazi modelleme altlık verilerinin hazırlanması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ VE UZAKTAN ALGILAMA UYGULAMALARI OĞUZ GÜNGÖR İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ Yayınları 282 s

Notlar

ArcGIS mekansal analiz ESRI Türkiye Seda KAHRAMAN, Ömer ÜNSAL


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sayısal yükseklik modeli ve türev haritalarının yardımı ile arazi modelleme altlık verilerinin hazırlar
ÖÇ02 Sayısal arazi modellerine ilişkin sorgulama, analiz ve çıktı işlemlerini gerçekleştirir
ÖÇ03 Üç boyutlu arazi modellemesi yapar.
ÖÇ04 Veri tabanı oluşturur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Coğrafi Bilği Sistemleri ve Uzaktan Algılamanın temel kavramları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Harita ve uydu görüntülerinde kullanılan projeksiyon sistemleri Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sayısal arazi modellemelerinde kullanılan veri yapısı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sayısal kontur haritaları ve uydu görüntülerinden sayısal yükseklik modellerinin(SYM) oluşturulması. Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 SYM birincil türev haritalarının (yamaç eğimi, yamaç yönelimi) üretilmesi sınıflaması ve grafik oluşturma. Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 SYM ikinci türev haritalarının (yamaç eğrilikleri, topoğrafik nemlilik ve nehir aşındırma gücü indeks) üretilmesi sınıflaması ve grafik oluşturma., Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Sayısal yükseklik modelinden topografik enine kesit hazırlama Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hidrolojik modelleme, havza ve drenaj ağı oluşturma Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Uzaktan algılama teknolojisi ve uydu görüntüleri genel özellikleri Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Uydu görüntüleri üzerinde, kontrollsüz sınıflama Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Uydu görüntüleri üzerinde, kontrollü sınıflama Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Uydu görüntüleri üzerinde band oranlamaları ve bazi indeks haritaların oluşturulması Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Üç boyutlu arazi modellemesi ve veri tabanı yapılandırması Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Sayısal arazi modellerine ilişkin sorgulama, analiz ve çıktı işlemleri Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.11.2024 03:02