JS419 Güzergah Etüdü ve Tasarımı

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS419
Ad Güzergah Etüdü ve Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere çizgisel mühendislik projelerinde uygulanan yöntem ve standartları, bu tip uygulamalarda yapılan çalışma sistematiğini öğretmek.

Dersin İçeriği

Karayolu, demiryolu, enerji iletim hatları gibi yapıların güzergah çalışmaları.

Dersin Ön Koşulu

Jeo müh lisans eitimi aloyor olmak

Kaynaklar

Ders notları-1

Notlar

Ders notları-2


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çizgisel mühendislik projelerinin tanımlar.
ÖÇ02 Yol projelerinde yapılan etütleri kavrar.
ÖÇ03 Topografik verilerin güzergah seçiminde değerlendirilmesini öğrenir.
ÖÇ04 Jeolojik ve hidrolojik verilerin güzergah çalışmalarında değerlendirilmesi yapar.
ÖÇ05 Kurb çeşitleri, aliyman ve diğer yol elemanlarını öğrenir.
ÖÇ06 Sıfır poligonu çizmeyi öğrenir.
ÖÇ07 Kazı, dolgu ve destekleme çalışmalarını öğrenir.
ÖÇ08 Siyah kot, kırmızı kot, en ve boykesit çalışmaları yapar.
ÖÇ09 Çizgisel mühendislik projelerini planlar.
ÖÇ10 Güzergah çalışmalarında yapılması gereken jeoteknik çalışmaları öğrenir.
ÖÇ11 Çizgisel mühendislik projelerinde yer alan diğer disiplinlerle koordinasyonu öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çizgisel mühendislik projelerinin tanımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çizgisel mühendislik projelerinin türleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Çizgisel mühendislik projelerinin önemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yol projelerinde yapılan etütler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Yol projelerinde yapılan jeoteknik etütler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Topografik verilerin güzergah seçiminde değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Jeolojik ve hidrolojik verilerin güzergah çalışmalarında değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kurb çeşitleri, aliyman ve diğer yol elemanları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sıfır poligonu tarifi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sıfır poligonu oluşturma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Destekleme çalışmaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kazı ve dolgu çalışmaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Siyah kot, kırmızı kot, en ve boykesit tanımlamaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Siyah kot, kırmızı kot, en ve boykesit çalışmaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:50