Genel Bilgi
Kod | JS419 |
Ad | Güzergah Etüdü ve Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere çizgisel mühendislik projelerinde uygulanan yöntem ve standartları, bu tip uygulamalarda yapılan çalışma sistematiğini öğretmek.
Dersin İçeriği
Karayolu, demiryolu, enerji iletim hatları gibi yapıların güzergah çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Jeo müh lisans eitimi aloyor olmak
Kaynaklar
Ders notları-1
Notlar
Ders notları-2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çizgisel mühendislik projelerinin tanımlar. |
ÖÇ02 | Yol projelerinde yapılan etütleri kavrar. |
ÖÇ03 | Topografik verilerin güzergah seçiminde değerlendirilmesini öğrenir. |
ÖÇ04 | Jeolojik ve hidrolojik verilerin güzergah çalışmalarında değerlendirilmesi yapar. |
ÖÇ05 | Kurb çeşitleri, aliyman ve diğer yol elemanlarını öğrenir. |
ÖÇ06 | Sıfır poligonu çizmeyi öğrenir. |
ÖÇ07 | Kazı, dolgu ve destekleme çalışmalarını öğrenir. |
ÖÇ08 | Siyah kot, kırmızı kot, en ve boykesit çalışmaları yapar. |
ÖÇ09 | Çizgisel mühendislik projelerini planlar. |
ÖÇ10 | Güzergah çalışmalarında yapılması gereken jeoteknik çalışmaları öğrenir. |
ÖÇ11 | Çizgisel mühendislik projelerinde yer alan diğer disiplinlerle koordinasyonu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çizgisel mühendislik projelerinin tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çizgisel mühendislik projelerinin türleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çizgisel mühendislik projelerinin önemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yol projelerinde yapılan etütler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Yol projelerinde yapılan jeoteknik etütler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Topografik verilerin güzergah seçiminde değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Jeolojik ve hidrolojik verilerin güzergah çalışmalarında değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kurb çeşitleri, aliyman ve diğer yol elemanları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sıfır poligonu tarifi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sıfır poligonu oluşturma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Destekleme çalışmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kazı ve dolgu çalışmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Siyah kot, kırmızı kot, en ve boykesit tanımlamaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Siyah kot, kırmızı kot, en ve boykesit çalışmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |