Genel Bilgi
Kod | JZ417 |
Ad | Mühendislik Jeolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bir mühendislik yapısının yer seçim kriterlerinin öğretilmesi, araştırma yöntemleri, mühendislik jeolojisi haritaları, heyelan araştırmaları, baraj jeolojisi, tünel jeolojisi.
Dersin İçeriği
Giriş, Mühendislik Jeolojisi araştırma yöntemleri, yer seçimi, kayaçların mühendislik jeolojisi özelliklerinin belirlenmesi, mühendislik jeolojisi haritalarının yapımı, heyelan araştırma yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Kaya mekaniği, zemin mekaniği ve hidrojeoloji dersi almış olmak
Kaynaklar
Mühendislik jeolojisi kitapları ve ders notları
Notlar
konuyla ilgili yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yer seçim kriterlerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Araştırma yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ03 | Arazide Heyelanları tanır. |
ÖÇ04 | Baraj jeolojisini anlar. |
ÖÇ05 | Tünel jeolojisini anlar. |
ÖÇ06 | Mühendislik projelerinde üç boyutlu düşünebilme yeteneğini kazanır. |
ÖÇ07 | Tasarım becerisini geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik jeolojisi kavramı, tarihçesi, önemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mühendislik jeolojisi araştırma yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mühendislik Jeolojisi araştırma aşamaları (Ön araştırmalar, ayrıntılı çalışmalar, proje aşaması çalışmaları ve uygulama aşaması çalışmaları) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mühendislik Jeolojisi Arazi çalışmaları, Yeraltı çalışmaları, Laboratuvar çalışmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | 1. Kayaçların Mühendislik jeolojisi özellikleri; jeolojik özellikler, fiziksel özellikler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
6 | 2. Kayaçların Mühendislik jeolojisi özellikleri; kimyasal özellikler, mekanik özellikler. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | Kayaçların Mühendislik jeolojisindeki sınıflaması. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mühendislik jeolojisi haritaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Heyelan araştırmaları; kütle hareketlerinin sınıflaması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Heyelanlara neden olan faktörler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
12 | Heyelanları önleme yöntemleri, Şev duraylılık analizleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | Baraj yeri jeolojik araştırmaları, yer seçim kriterleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tünel güzergahı araştırmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Otoyol güzergahı araştırmaları. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |