JZ443 İş Sağlığı ve Güvenliği I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ443
Ad İş Sağlığı ve Güvenliği I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

İş sağlığı ve güvenliği temel ilkelerini öğretme, mühendislikte iş güvenliği önlemleri

Dersin İçeriği

Giriş, iş sağlığı ve güvenliği karamı, güvenlik kültürü, iş hukuku, iş sağlığı ve güvenliği yasası, iş güvenliği uzmanlığı, uzmanlık grupları, isg kurulları

Dersin Ön Koşulu

Temel mühendislik derslerini almış olmak

Kaynaklar

İş sağlığı ve güvenliği ders notları

Notlar

İlgilimevzuat


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İş sağlığı ve güvenli kavramını öğrenir
ÖÇ02 Yasal mevzuatı öğrenir
ÖÇ03 İş sağlığı ve güvenliği alanları
ÖÇ04 Jeoteknik Çalışma Alanlarını öğrenir
ÖÇ05 Kazı işlerini öğrenir
ÖÇ06 Tünel kazı işlerindeki çalışma ortamını bilir
ÖÇ07 İş güvenliğinde risk değerlendirmesi kavramını ve yöntemini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 1. İş sağlığı ve güvenliği bilgisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 2. İş sağlığı ve güvenliği bilgisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İş sağlığı ve güvenliği kavramı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İş güvenliği uzman grupları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Tehlike kavramı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 İş kazası Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 iş kazaları korunma tedbirleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
10 Periyodik kontroler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 uyarı işaretleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 1. iş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 2. iş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 İş sağlığı ve güvenliği kurulları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 İş yasası ve İSG Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:50