JZ419 Çok Disiplinli Mühendislik Projesi

4 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ419
Ad Çok Disiplinli Mühendislik Projesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Faaliyet Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HASAN ÇETİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere, proje hazırlama, rapor yazma ve sunum yapma gibi çeşitli alt gruplarda bağımsız çalışma ve sunum yapma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrencilere bir mühendislik projesinin tasarlanması, uygulanması, planlanması ve yapılabilirliği anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Koşulsuz

Kaynaklar

Proje konusuna göre belirlenecek kitap, makale ve diğer yayınlar.

Notlar

Proje konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Almış olduğu proje konusunda bilgi birikimine sahip olur
ÖÇ02 Sunum yapma yeteneği kazanır
ÖÇ03 Bilimsel bir çalışmanın nasıl yapılacağını öğrenir
ÖÇ04 Bir çalışmanın sonucunda elde edilen veriler değerlendirilerek, rapor haline getirilmesi konusunda donanıma sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bu ders kapsamında öğrencilere bir mühendislik projesinin tasarlanması, uygulanması, planlanması ve yapılabilirliği öğretilmektedir. Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
2 Danışman hocasıyla karşılıklı fikir alışverişinde bulunur Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
3 Proje çalışmasının başlığının belirlenmesi Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
4 Proje başlığı üzerine ön çalışmalar Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
5 Proje çalışması ile ilgili literatür taraması-1 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
6 Proje çalışması ile ilgili literatür taraması-2 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
7 Proje çalışmasında elde edilen verilerin yorumlanması Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Yapılan çalışmanın ön sunumu Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi
9 Referansları kullanma tekniklerini öğrenmek-1 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 Referansları kullanma tekniklerini öğrenmek-2 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Proje çalışmasında elde edilen verilerin değerlendirilmesi-1 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
12 Proje çalışmasında elde edilen verilerin değerlendirilmesi-2 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 Çalışılan projeyi sunuma hazırlamak-1 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Çalışılan projeyi sunuma hazırlamak-2 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 Projenin danışmana sunulması Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 96
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,84
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:50