Genel Bilgi
Kod | JZ419 |
Ad | Çok Disiplinli Mühendislik Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Faaliyet Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HASAN ÇETİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere, proje hazırlama, rapor yazma ve sunum yapma gibi çeşitli alt gruplarda bağımsız çalışma ve sunum yapma becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında öğrencilere bir mühendislik projesinin tasarlanması, uygulanması, planlanması ve yapılabilirliği anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Koşulsuz
Kaynaklar
Proje konusuna göre belirlenecek kitap, makale ve diğer yayınlar.
Notlar
Proje konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Almış olduğu proje konusunda bilgi birikimine sahip olur |
ÖÇ02 | Sunum yapma yeteneği kazanır |
ÖÇ03 | Bilimsel bir çalışmanın nasıl yapılacağını öğrenir |
ÖÇ04 | Bir çalışmanın sonucunda elde edilen veriler değerlendirilerek, rapor haline getirilmesi konusunda donanıma sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bu ders kapsamında öğrencilere bir mühendislik projesinin tasarlanması, uygulanması, planlanması ve yapılabilirliği öğretilmektedir. | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Danışman hocasıyla karşılıklı fikir alışverişinde bulunur | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Proje çalışmasının başlığının belirlenmesi | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Proje başlığı üzerine ön çalışmalar | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Proje çalışması ile ilgili literatür taraması-1 | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Proje çalışması ile ilgili literatür taraması-2 | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Proje çalışmasında elde edilen verilerin yorumlanması | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Yapılan çalışmanın ön sunumu | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Referansları kullanma tekniklerini öğrenmek-1 | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Referansları kullanma tekniklerini öğrenmek-2 | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje çalışmasında elde edilen verilerin değerlendirilmesi-1 | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Proje çalışmasında elde edilen verilerin değerlendirilmesi-2 | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Çalışılan projeyi sunuma hazırlamak-1 | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Çalışılan projeyi sunuma hazırlamak-2 | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Projenin danışmana sunulması | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |