Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU | 
| Turizm ve Seyahat Hizmetleri | |
| Kod | MSE102 | 
| Ad | Meslek Etiği | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 3 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Ön Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN
                                                    (Bahar)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Etik ve mesleki etik kurallarının öğretilmesi, bilinçlendirilmesi ve etik duyarlılığın kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Etik kavramı, tanımı, kökeni, etik ve ahlak ilişkisi; Ahlaki değerler, ahlaki gelişim süreci, ahlak ve meslek ahlakı; Etik kuralları; Etik toplum ilişkisi; Etik sorgulama, toplumsal yozlaşma; Etik ilkeler, etik türleri; Mesleki etik kavramı; Mesleki etik ilkeler: doğruluk, yasallık, yeterlik, güvenirlik, mesleğe bağlılık; Meslek etik kodları; İş hayatında etik ilkeler, Sosyal sorumluluk kavramı; Etik değerlere uygun davranışların sonuçları; Mesleki yozlaşma ve etik dışı davranış sonuçları.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulu yok.
Kaynaklar
Kolçak, M. (2018). Meslek Etiği, Ekin Basım Yayın, Bursa. Özgener, Ş (2020), İş Ahlakının Temelleri, Nobel Akademik Yayıncılık. Öztürk Başpınar, N; Çakıroğlu, D. (2017). Meslek Etiği, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Notlar
Ders notları, Seval RENKAL DIBLAN
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Etik ve ahlak kavramlarını açıklar. | 
| ÖÇ02 | Mesleki etik ilkelerine uymanın önemini anlar. | 
| ÖÇ03 | Ahlak oluşumunda rol oynayan faktörlerin neler olduğunu açıklar. | 
| ÖÇ04 | Toplumsal yozlaşmanın ne olduğunu açıklar. | 
| ÖÇ05 | Toplumsal yozlaşmanın nedenlerini açıklar. | 
| ÖÇ06 | Sosyal sorumluluk kavramını açıklar | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder. | 3 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 4 | 
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder. | 5 | 
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder. | 3 | 
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Etik tanımı | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 2 | Ahlaki gelişim süreci | Konu ile ilgili makalelerin araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 3 | Etik sistemleri | Öğrenci tarafından seçilen makalelerin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 4 | Etik ve toplum | Vaka incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 5 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | Vaka incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 6 | Meslek etiği | Konu ile ilgili makalelere hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 7 | Meslek etiği nedir? | Makalelerin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 9 | Etik çatışmalar | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 10 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışlar | Vaka incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 11 | İş hayatındaki etik dışı davranışların sonuçları ve yaptırımları | Vaka incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 12 | Mesleki etik ilkeler | Konu ile ilgili okumaların yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 13 | Başka mesleklerde etik ilkeler | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 14 | Sosyal sorumluluk kavramı | Vaka analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 15 | Etik liderlik | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||