TSP112 Konuk İletişimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TSP112
Ad Konuk İletişimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Halime EŞİYOK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. Halime EŞİYOK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Turizm sektöründe konuklarla etkin iletişim kurma yetkinliğini kazandırmak, konukla sözlü ve sözsüz iletişim kurulması, konuğun memnuniyeti ve beklentilerinin anlaşılması, konuğun sorunlarının anlaşılması ve çözüm üretilebilmesidir.

Dersin İçeriği

İletişim Türleri, Konuk Tipleri, Konuk İstek ve Şikayetleri

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Konukla İletişim-İrfan Mısırlı

Notlar

İlgili ders notları. Halime EŞİYOK.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konukla etkin iletişim kurma ilkelerini sıralar.
ÖÇ02 Konukla ilişkilerde iletişim araçlarının ve türlerinin etkin kullanımıyla ilgili ilkeleri açıklar.
ÖÇ03 Konuk memnuniyetinde önemli noktaları listeler.
ÖÇ04 Başlıca konuk tiplerini ve bu konuklara ne şekilde davranması gerektiğini ayırt eder.
ÖÇ05 Konuk şikayetlerini değerlendirir ve bunlar için çözüm önerir.
ÖÇ06 Konuğun karşılaşabileceği olağan dışı durumlarda ne şekilde davranması gerektiğini tespit eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş ve dersin tanıtımı Ders notları incelenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Konuk Kavramı ve Konukla İletişimin Önemi Ders notları incelenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Konukla Etkin İletişim İlkeleri Ders notları incelenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Konukla İlişkiler ve İletişim Araçları Ders notları incelenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Konuk Tipleri ve Davranışları Ders notları incelenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Konukla Sözlü İletişim Ders notları incelenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Konukla Telefonda İletişim Ders notları incelenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Konukla Sözsüz İletişim Ders notlarını incelenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Konuk Memnuniyeti ve Beklentileri Ders notlarını incelenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Konuk Şikayetleri ve Çözümü Sözlü sunum ve pp sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Konuk Şikayetleri ve Çözümü: Örnek Olaylar Ders notlarını incelenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Konuğun Konaklama Tesisi İçerisinde Karşılaşabileceği Olağandışı Durumlar ve Yapılması Gerekenler Ders notlarını incelenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Konuğun Konaklama Tesisi İçerisinde Karşılaşabileceği Olağandışı Durumlar ve Yapılması Gerekenler: 2 Ders notlarını incelenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Örnek olaylar Ders notlarını incelenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:51