Genel Bilgi
Kod | JZ402 |
Ad | Türkiye Jeolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye'nin Jeolojik özelliğini, Türkiyeyi oluşturan levhaların coğrafik ve jeolojik konumunlarını, yeraltı ve yerüstü hammadde ve madenlerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Türkiyede Tetis ve Neotetis kavramları, Paleozoyik, Mesozoyik ve Senozoyik birimlerin stratigrafik ve tektonik özellikleri, Jeolojik Miras değerleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulsuz ders
Kaynaklar
Ketin İ 1983. Türkiye jeolojisine genel bir bakış. İTÜ Matbaası 596 pp Istanbul Teknik Üniversitesi Matbaası, Istanbul. Ketin, İ., 1966, Anadolu'nun tektonik birlikleri. MTA Dergisi, 66, 20-34. Ketin, İ., 1977, Türkiye'nin başlıca orojenik olayları ve paleocoğrafik evrimi. MTA Dergisi, 88, 1-4. Şengör, A.M.C., and Y. Yılmaz, 1981, Tethyan evolution of Turkey, a plate tectonic approach: Tectonophysics, v. 75, p. 181-241. Şengör, A.M.C., 1985, Türkiye'nin tektonik tarihinin yapısal sınıflaması. Ketin Simpozyumu Kitabı, 37-62. Okay, A.I., 2008; Geology of Turkey: A synopsis. Anschnitt, Zeitschrift für Kunst und Kultur im Bergbau, Beiheft 21, 19-42. Veröffentlichungen aus dem Deutschen Bergbau-Museum Bochum, Nr. 157. Okay, A.I., and Tüysüz, O., 1999, Tethyan sutures of northern Turkey. In The Mediterranean Basins: Tertiary extension within the Alpine orogen, eds. B. Durand, L. Jolivet, F. Horvath and M. Seranne, Geological Society, London, Special Publication 156, 475-515
Notlar
Ders sorumlusu sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye Jeolojisinin genel özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Metamorfik masifleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Paleozoyik, Mesozoyik, Senozoyik oluşuklar ve dağılımlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Türkiyenin paleocoğrafik ve paleotektonik evrimini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersle ilgili tanımlar, kavramlar | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türkiye Jeolojisi ile ilgili kavramlar (Tetis, Lavrasya, Gondvana kavramları, Tetis okyanusu) ve Anadolu'nun jeolojik evrimi, Pontidler (Istranca, İstanbul ve Sakarya zonları), Anatolid-Toridler, Güneydoğu Anadolu) | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türkiye'nin metamorfik masifleri | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Trakya Havzası | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İstanbul Zonu | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sakarya Zonu - Pontidler- 1 | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sakarya Zonu - Pontidler-2 | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Arasınav | Kaynakları gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Anatolid-Torid kuşağı (Batı) | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Anatolid-Torid kuşağı (Orta) | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Anatolid-Torid kuşağı (Doğu) | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Arap Platformu-Güneydoğu Anadolu | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye’de Neojen-Kuvaterner Volkanik Faaliyetleri | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türkiye'de paleotektonik ve neotektonik evre | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türkiyede jeolojik miras | Kaynakları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final sınavı | Kaynakları gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Kaynakları gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |