JZ402 Türkiye Jeolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ402
Ad Türkiye Jeolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ATİKE NAZİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ATİKE NAZİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türkiye'nin Jeolojik özelliğini, Türkiyeyi oluşturan levhaların coğrafik ve jeolojik konumunlarını, yeraltı ve yerüstü hammadde ve madenlerini öğretmek.

Dersin İçeriği

Türkiyede Tetis ve Neotetis kavramları, Paleozoyik, Mesozoyik ve Senozoyik birimlerin stratigrafik ve tektonik özellikleri, Jeolojik Miras değerleri.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulsuz ders

Kaynaklar

Ketin İ 1983. Türkiye jeolojisine genel bir bakış. İTÜ Matbaası 596 pp Istanbul Teknik Üniversitesi Matbaası, Istanbul. Ketin, İ., 1966, Anadolu'nun tektonik birlikleri. MTA Dergisi, 66, 20-34. Ketin, İ., 1977, Türkiye'nin başlıca orojenik olayları ve paleocoğrafik evrimi. MTA Dergisi, 88, 1-4. Şengör, A.M.C., and Y. Yılmaz, 1981, Tethyan evolution of Turkey, a plate tectonic approach: Tectonophysics, v. 75, p. 181-241. Şengör, A.M.C., 1985, Türkiye'nin tektonik tarihinin yapısal sınıflaması. Ketin Simpozyumu Kitabı, 37-62. Okay, A.I., 2008; Geology of Turkey: A synopsis. Anschnitt, Zeitschrift für Kunst und Kultur im Bergbau, Beiheft 21, 19-42. Veröffentlichungen aus dem Deutschen Bergbau-Museum Bochum, Nr. 157. Okay, A.I., and Tüysüz, O., 1999, Tethyan sutures of northern Turkey. In The Mediterranean Basins: Tertiary extension within the Alpine orogen, eds. B. Durand, L. Jolivet, F. Horvath and M. Seranne, Geological Society, London, Special Publication 156, 475-515

Notlar

Ders sorumlusu sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye Jeolojisinin genel özelliklerini öğrenir.
ÖÇ02 Metamorfik masifleri öğrenir.
ÖÇ03 Paleozoyik, Mesozoyik, Senozoyik oluşuklar ve dağılımlarını öğrenir.
ÖÇ04 Türkiyenin paleocoğrafik ve paleotektonik evrimini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, dersle ilgili tanımlar, kavramlar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkiye Jeolojisi ile ilgili kavramlar (Tetis, Lavrasya, Gondvana kavramları, Tetis okyanusu) ve Anadolu'nun jeolojik evrimi, Pontidler (Istranca, İstanbul ve Sakarya zonları), Anatolid-Toridler, Güneydoğu Anadolu) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkiye'nin metamorfik masifleri Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Trakya Havzası Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İstanbul Zonu Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sakarya Zonu - Pontidler- 1 Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sakarya Zonu - Pontidler-2 Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Arasınav Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Anatolid-Torid kuşağı (Batı) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Anatolid-Torid kuşağı (Orta) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Anatolid-Torid kuşağı (Doğu) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Arap Platformu-Güneydoğu Anadolu Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Türkiye’de Neojen-Kuvaterner Volkanik Faaliyetleri Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiye'de paleotektonik ve neotektonik evre Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türkiyede jeolojik miras Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final sınavı Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:52