Genel Bilgi
Kod | JZ446 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir mühendislik yapısının yer seçim kriterlerinin öğretilmesi, araştırma yöntemleri, mühendislik jeolojisi haritaları, heyelan araştırmaları, baraj jeolojisi, tünel jeolojisi.
Dersin İçeriği
İş Sağlığı ve Güvenliği kavramı, İş sağlığı ve güvenliği Kanununun temel amaç ve ilkeleri, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevcut kanuni düzenlemeler, mühendislik uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliğinin önemi, Risk kavramı, Risk değerlendirmesi, iş güvenliği, Konu ile ilgili kişisel koruyucu donanımlar.
Dersin Ön Koşulu
Koşulsuz
Kaynaklar
Ders konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.
Notlar
Ders konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi. (Power Point sunusu olarak web sitesine yüklenmiştir).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışma alanında kazandığı bilgi ile, İş güvenliği konusunda karşılaşabileceği sorunları önceden kestirebilme ve problemlere çözüm getirme becerisini kazanır. |
ÖÇ02 | Alanda çalışırken gelişebilecek iş kazaları ve korunma yolları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Kişisel koruyucuları tanır |
ÖÇ04 | Risk değerlendirmesi yapar. |
ÖÇ05 | Kişisel koruyucuları tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavramı | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 1-İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevcut kanuni düzenlemeler, | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 2-İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevcut kanuni düzenlemeler, | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mühendislik uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliğinin önemi, | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tehlike kavramı | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Risk kavramı | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Risk değerlendirmesi | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Risk Yönetimi | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kişisel koruyucular. | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Risk Analiz Formu Kullanma | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Risk düzeyi veya risk skoru | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Örnek çalışma | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sertifikalar ve kurslar. | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bakanlıkça yapılan sınavlar ve İş güvenliği uzmanlığı. | Öğrenci haftalık ders konusunu kitap, makale ve web sayfalarından araştırır. Web sitesine yüklenen power point sunularından derse hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |