Genel Bilgi
Kod | JZ412 |
Ad | Jeoteknik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. TOLGA ÇAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. HASAN ÇETİN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulamalı Jeoloji anabilimdalında mühendislik jeolojisi, zemin mekaniği, kaya mekaniği, hidrojeoloji, CBS gibi farklı disiplinlerde öğrenilen konularla ilgili uygulamalı projeler yaparak disiplinlerarası çalışma ve yöntemleri öğretmek.
Dersin İçeriği
Kaya ve zemin mekaniği arazi deneyleri ve taşıma gücü hesaplamaları, Geçirimsizleştirme yöntemleri, Barajlarda Perde enjeksiyonu tasarımı, Tünel Kaya sınıflamaları ve kazı destekleme yöntemleri, Eksantrik yükler altındaki yapılar için taşıma gücü ve oturma hesabı, Zemin etüt raporlama.
Dersin Ön Koşulu
Zemin mekaniği, kaya mekaniği ve Mühendislik jeolojisi dersi almış olmak
Kaynaklar
Jeoteknik dersi ders notları ve kitapları
Notlar
Mühendislik jeolojisi kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kaya ve zemin mekaniği arazi deneyleri ve taşıma gücü hesaplamaları yapma becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Geçirimsizleştirme yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Baraj perde tasarımını öğrenir. |
ÖÇ04 | Tünel Jeolojisi öğrenir |
ÖÇ05 | Eksantrik yükler altındaki yapılar için taşıma gücü ve oturma hesabı yapma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Arazi deneyleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
2 | 1. Kaya ve zemin mekaniği arazi deneyleri Hidrolik kriko deneyi, yerinde kesme deneyi, dilatometre deneyi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | 2. Kaya ve zemin mekaniği arazi deneyleri Hidrolik kriko deneyi, yerinde kesme deneyi, dilatometre deneyi | Proje bazlı öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Geçirimsizleştirme yöntemleri | Proje Bazlı öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Baraj yeri Geçirimsizliği | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Baraj temelinin Geçirimsizlik perdesi tasarımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay |
7 | Tünel Kazı ve destekleme sistemleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 1. Aynı şalt sahasındaki yapılar için oturma hesabı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
10 | Aynı şalt sahasındaki yapılar için oturma hesabı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | 2. Aktif faylarda tampon bölgelerin oluşturulmasına örnekler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yeraltısuyu ve jeoteknik problemler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Çöllolar açık ocağında stabilite sorunları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Çöllolar açık ocağında CBS uygulamaları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | Zemin etütleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |