JS404 Basen Adlaması ve Sınıflandırılması

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS404
Ad Basen Adlaması ve Sınıflandırılması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sedimanter basenlerin oluşumu ve adlandırmaları ile ilgili bilgileri kazandırmak; Havzaların tektonik yerleşkeleri hakkında bilgiler öğretmek; Sedimanter basenlerdeki çökelme sistemlerini ve istifsel özellikleri tanıtmak.

Dersin İçeriği

Giriş, basenlerin ve ortamların tanınması ve sınıflandırılması; tektonik basenlerin sınıflandırılması, çökelme öncesi-sırası ve sonrası basenler, basen morfolojisi, basen evrimi, rift basenler, kenar ve yamaç basenler, kraton içi basenler, kıtasal ve kıta içi basenler, derin deniz hendekleri, yay önü vey ay arkası basenler, kalıntı ve foreland havzalar, çek-ayır tipi basenler.

Dersin Ön Koşulu

Koşulsuz

Kaynaklar

1- Reading, H.G., 1986. Sedimentary Environments and Facies. Dept. Of Earh Science, Univ. Of Oxford. 2- Miall, A.D., 1985. Principles of Sedimantary Basin Analysis. Univ. Of Toronto 3- Einsele, G., 1991. Sedimentary Basins. Springer-Verlag

Notlar

Son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sedimanter basenlerin oluşumu ve adlandırmaları ile ilgili bilgileri kazandırmak
ÖÇ02 Farklı basenlerde oluşan jeolojik olaylar ve ilgili yapısal unsurlar hakkında teorik ve pratik bilgiler kavrarlar
ÖÇ03 Havzaların tektonik yerleşkeleri hakkında bilgiler kazanmak
ÖÇ04 Sedimanter basenlerdeki çökelme sistemlerini ve istifsel özellikleri tanımak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Basenlerin ve ortamların tanınması ve sınıflandırılması; Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tektonik basenlerin sınıflandırılması, Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Çökelme öncesi-sırası ve sonrası basenler, Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Basen morfolojisi, Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Basen evrimi; rift basenler, Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kenar ve yamaç basenler, Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kıtasal ve kıta içi basenler, Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kraton içi basenler, Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Derin deniz hendekleri, Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Yay önü ve yay arkası basenler, Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kalıntı ve foreland havzalar, Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Çek-ayır tipi basenler. Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Konu Tekrarı Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 56
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,24
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:52