Genel Bilgi
Kod | JS404 |
Ad | Basen Adlaması ve Sınıflandırılması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sedimanter basenlerin oluşumu ve adlandırmaları ile ilgili bilgileri kazandırmak; Havzaların tektonik yerleşkeleri hakkında bilgiler öğretmek; Sedimanter basenlerdeki çökelme sistemlerini ve istifsel özellikleri tanıtmak.
Dersin İçeriği
Giriş, basenlerin ve ortamların tanınması ve sınıflandırılması; tektonik basenlerin sınıflandırılması, çökelme öncesi-sırası ve sonrası basenler, basen morfolojisi, basen evrimi, rift basenler, kenar ve yamaç basenler, kraton içi basenler, kıtasal ve kıta içi basenler, derin deniz hendekleri, yay önü vey ay arkası basenler, kalıntı ve foreland havzalar, çek-ayır tipi basenler.
Dersin Ön Koşulu
Koşulsuz
Kaynaklar
1- Reading, H.G., 1986. Sedimentary Environments and Facies. Dept. Of Earh Science, Univ. Of Oxford. 2- Miall, A.D., 1985. Principles of Sedimantary Basin Analysis. Univ. Of Toronto 3- Einsele, G., 1991. Sedimentary Basins. Springer-Verlag
Notlar
Son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sedimanter basenlerin oluşumu ve adlandırmaları ile ilgili bilgileri kazandırmak |
ÖÇ02 | Farklı basenlerde oluşan jeolojik olaylar ve ilgili yapısal unsurlar hakkında teorik ve pratik bilgiler kavrarlar |
ÖÇ03 | Havzaların tektonik yerleşkeleri hakkında bilgiler kazanmak |
ÖÇ04 | Sedimanter basenlerdeki çökelme sistemlerini ve istifsel özellikleri tanımak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Basenlerin ve ortamların tanınması ve sınıflandırılması; | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tektonik basenlerin sınıflandırılması, | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çökelme öncesi-sırası ve sonrası basenler, | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Basen morfolojisi, | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Basen evrimi; rift basenler, | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kenar ve yamaç basenler, | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kıtasal ve kıta içi basenler, | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kraton içi basenler, | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Derin deniz hendekleri, | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yay önü ve yay arkası basenler, | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kalıntı ve foreland havzalar, | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çek-ayır tipi basenler. | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Konu Tekrarı | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |