Genel Bilgi
Kod | JS410 |
Ad | Uygulamalı Jeokimya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Burcu KARATAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Maden aramalarına ve çevre kirliliklerine yönelik; Jeokimyasal Prospeksiyonu planlayabilen. jeokimyasal verileri kullanabilmesi ve yorumlamaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Jeokimyasal Çevre, Birincil Jeokimyasal dağılım, İkincil Jeokimyasal dağılım, Aletsel analiz yönteleri, Örnekleme yöntemleri, İstatistiksel testler, anomali değerlerinin tesbiti
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Jeokimya Hüseyin ÖZTÜRK İÜ
Notlar
Uygulamalı Jeokimya
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeokimyasal analiz sonuçlarını yorumlar, |
ÖÇ02 | Maden yatakları için hedef bölgeri saptar, |
ÖÇ03 | Maden aramalarında jeokimyasal prospeksiyonu planlar ve sonuçlandırır. |
ÖÇ04 | Analiz yöntemlerini bilir |
ÖÇ05 | Anamoli, Eşikdeğer kavramlarını hesaplar ve bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, temel kavramlar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Jeokimyasal Çevre, Jeokimyasal hareketlilik, Jeokimyasal anomali kavramı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Birincil Jeokimyasal dağılım(Difüzyon ve Sızıntı Yoluyla birincil dağılım) Karşılaştırılmaları, Birincil Jeokimyasal dağılımda Zonlanma , Birincil dağılımın jeokimyada kullanılması ve örnekler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Jeokimyasal dağılım, Yüzeysel bozunma, İkincil dağılımı oluşturan etkenler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İkincil dağılım çeşitleri İkincil dağılımın Jeokimyada kullanılması , örnekler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ağır metaller, kaynakları, elementlerin Bünyeye alınması, Maden atık suları, Tarımsal kirleticiler, endüstriyel kirleticiler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Aletsel analiz yöntemleri( AAS, XRF, XRD, ICP,vb) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | AAS, XRF, XRD, ICP,vb) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Örnek alımında dikkat edilmesi gereken kurallar, Jeokimyasal verilerin değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Örnekleme yapılması ,), | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Uygulama ( Örnekleme yapılması ,), | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Lab uygulama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | İstatistiksel testler, anomali değerlerinin tesbiti, regresyon analizi, korelasyon analizi, | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sonuçların değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |