TSP223 Turizm Pazarlaması

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TSP223
Ad Turizm Pazarlaması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Halime EŞİYOK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Halime EŞİYOK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile konaklama, seyahat ve yiyecek içecek işletmeleri için pazarlama ilkelerini yorumlayabilme ve genel pazarlama uygulamalarını geçekleştirebilme bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Genel olarak pazarlama, turizm pazarlaması, turizm pazarı ve özellikleri, turizm pazarlama karması elemanları, elektronik ortamlarda pazarlama kavramlarından oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Kozak, N. (2008). Turizm Pazarlaması, Detay Yayınları; Yükselen, C. (2008). Pazarlama: İlkeler, Yönetim, Örnek Olaylar, Detay Yayınları; İlgili ders notları, Halime EŞİYOK.

Notlar

Uygur, S. (2007). Turizm Pazarlaması, Nobel Yayınevi, Ankara; İçöz, O. (2001). Turizm İşletmeleri Pazarlaması. Ankara: Anatolia Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Turizm pazarlamasının temel kavramlarını, ilkelerini ve stratejilerini açıklar.
ÖÇ02 Turizm sektöründe tüketici davranışlarını analiz eder ve hedef pazarları belirler.
ÖÇ03 Turistik ürün ve hizmetlerin pazarlama süreçlerini tanımlar ve yönetir.
ÖÇ04 Turizm işletmeleri için pazarlama karması stratejilerini uygular.
ÖÇ05 Dijital pazarlama, sosyal medya ve e-turizm uygulamalarını değerlendirir ve kullanır.
ÖÇ06 Turizm sektöründe müşteri ilişkileri yönetimi ve sadakat programlarının önemini kavrar.
ÖÇ07 Turistik destinasyonların marka yönetimi ve konumlandırma süreçlerini analiz eder.
ÖÇ08 Sürdürülebilir turizm pazarlaması anlayışını benimser ve çevresel faktörleri dikkate alır.
ÖÇ09 Rakip analizi yaparak pazarlama stratejileri geliştirir.
ÖÇ10 Kriz yönetimi ve kriz dönemlerinde turizm pazarlamasının nasıl şekillendiğini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel Pazarlama Ders bilgi paketlerinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Pazarlamanın Tarihçesi Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kapsam Olarak Pazarlama Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Turizmin Önemi Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Turizm Pazarlaması Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Turizm Pazarlamasının Temel İlkeleri Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Turizmde Tüketici Satın Alma Davranışı Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Turizm İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Turizm Pazarlamasının Özellikleri Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Turizm Pazarlaması ile Oluşan Faydalar Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Turizm Sektöründe Pazar Bölümlendirme 1 Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Turizm Sektöründe Pazar Bölümlendirme 2 Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Turizm Sektöründe Pazar Hedefleme Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Turizmde Farklılaştırma ve Konumlandırma Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 09:47