TSP223 Turizm Pazarlaması

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TSP223
Ad Turizm Pazarlaması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Halime EŞİYOK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Halime EŞİYOK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile konaklama, seyahat ve yiyecek içecek işletmeleri için pazarlama ilkelerini yorumlayabilme ve genel pazarlama uygulamalarını geçekleştirebilme bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Genel olarak pazarlama, turizm pazarlaması, turizm pazarı ve özellikleri, turizm pazarlama karması elemanları, elektronik ortamlarda pazarlama kavramlarından oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Turizm Pazarlaması, Nazmi Kozak, Detay Yayınları

Notlar

İlgili ders notları. Halime EŞİYOK.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Turizm ve seyahat işletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlar.
ÖÇ03 Turizm pazarlamasının özelliklerini bilir.
ÖÇ04 Turizm sektöründe pazarlama karmasını açıklar.
ÖÇ05 Turizm sektöründe pazar bölümlendirmeyi ve pazar hedeflemeyi bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel pazarlama Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Pazarlamanın Tarihçesi Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kapsam Olarak Pazarlama Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Turizmin Önemi Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Turizm pazarlaması Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Turizm Pazarlamasının Temel İlkeleri Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Turizmde tüketici satın alma davranışı Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Turizm İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Turizm Pazarlamasının Özellikleri Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Turizm pazarlaması ile oluşan faydalar Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 SERVQUAL Enstrümanları Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Turizm sektöründe pazar bölümlendirme Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Turizm sektöründe pazar hedefleme Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Turizmde farklılaştırma ve konumlandırma Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:54