Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU | 
| Turizm ve Seyahat Hizmetleri | |
| Kod | TSP225 | 
| Ad | Almanca-I | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 4 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Ön Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | Z Zorunlu | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. FİLİZ ÇELİK | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Öğr. Gör. Dr. FİLİZ ÇELİK
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Ögrencinin öncelikle kendini ifade edebilmesi, cümle kurabilmesi,
Dersin İçeriği
Selamlama, kendini tanıtma, cümle yapısı, artikel, kişi zamirleri, fiil, sayılar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Lagune 1 Kursbuch, Hueber
Notlar
Öğretim elemanının ders notları, Meral KURT
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğrenciler basit günlük Almanca diyalogları gerçekleştirir. | 
| ÖÇ02 | Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşma yeteneğine sahip olur. | 
| ÖÇ03 | Öğrenciler kısa, basit Almanca dil metinlerinin ana fikrini anlar. | 
| ÖÇ04 | Mesleki konular ile ilgili temel terimleri Almanca olarak öğrenir | 
| ÖÇ05 | Turizm alanında başlangıç düzeyindeki Almanca kaynaklarını okuma yeteneğine sahip olur. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder. | 3 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar. | 5 | 
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. | 5 | 
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | 5 | 
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 5 | 
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Otelmüşterileri ile selamlaşmak, tanışmak | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 2 | Kendini tanıtma, nereden geldiğini ifade etme | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap  | 
                                
| 3 | Meslek üzerine konuşma | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 4 | Telefon numaraları alıp verme, sorgumala, İsim kodlama | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 5 | Müşterileri karşılama, kalma sürecini sormak | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 6 | Müşteriye kendini detaylı tanıtıp sohbet etmek ve teşekkür etmek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 7 | Sorgulamak, tahmin yürütmek ve ara sınav için genel tekrar | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                |
| 9 | Odalamalar hakkında bilgi alış verişinde bulunmak | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 10 | Rezervasyona cevap vermek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 11 | Otel ve odalar hakkında detaylı bilgi vermek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 12 | Saatler ve Haftanın günlerini öğrenmek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 13 | Animasyon programı hakkında bilgi vermek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 14 | Hareket saatleri hakkında bilgi vermek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 15 | Sınav için geneltekrar | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||