Genel Bilgi
Kod | TSP214 |
Ad | Almanca II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FİLİZ ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. FİLİZ ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Turizm sektorunde calisacak personellerin sektorde ihtiyac duyabileceği temel almanca bilgisinin altyapisini olusturmak
Dersin İçeriği
Okutulan unitelerle hedeflenen temel dilbilgisi kurallarinin ediniminin yanisira kendini ve kisileri tanitma, zevk ve hobilerinde bahsedebilme, zaman kavramini ve sayilari anlama ve kullanabilme becerilerini kazandirmaktir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Lagune 1 Kursbuch, Hueber
Notlar
Öğretim elemanının ders notları, Meral KURT
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Almanca dili kullanim yetenegi kazanir. |
ÖÇ02 | Almanca dilbilgisi kullanimini ogrenir |
ÖÇ03 | Almanca temel konusma becerisine sahip olur |
ÖÇ04 | Basit duzeyde sohbet edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sahis zamirleri (yalin hal) | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | konjugation (personal pronomen) nominativ | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Fiil ve ozne | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Olumlu ve olumsuz sorular (satzfrage) (positiv-negativ) | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Belirli takilar nominativ/akkusativ | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | belirsiz takilar nominativ/akkusativ | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yalin hali ayrilabilen fiiller(trennbare verben) | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | -i hali ayrilabilen fiiller(trennbare verben) | ilgili konuların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Fiil cekimlerine giriş | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Fiil cekimleri | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sayilar(zahlen)saatler(uhrzeiten) | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Soru edatlari | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | frage pronomen | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |