Genel Bilgi
Kod | TSP240 |
Ad | Topluma Hizmet Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Halime EŞİYOK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Halime EŞİYOK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Toplumsal duyarlılık kazanılması, aktif vatandaşlık bilinci geliştirilmesi ve sosyal sorumluluk projelerinde yer almayı kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Toplumsal duyarlılık ve farkındalık; işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerileri; toplumsal sorumluluk bilinci ve öz güveni geliştirmek ve desteklemek, topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve beceriler.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık; Topluma Hizmet Uygulamaları, Editörler: Kemalettin Kuzucu, S. Tunay Kamer ve İlgili ders notları, Halime EŞİYOK.
Notlar
Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö. F. (2009).Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık ve internetten elde edilen bilgiler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topluma hizmet kavramını ve sosyal sorumluluk bilincini açıklar. |
ÖÇ02 | Toplumun ihtiyaçlarını belirleyerek sosyal sorumluluk projeleri geliştirir. |
ÖÇ03 | Gönüllü çalışmalara katılarak toplumsal duyarlılık kazanır. |
ÖÇ04 | Takım çalışması içinde etkin rol alarak iş birliği yapar. |
ÖÇ05 | Proje planlama, yürütme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
ÖÇ06 | Toplum yararına yapılan çalışmalarda etik kurallara uygun hareket eder. |
ÖÇ07 | Sosyal sorumluluk projelerinde etkili iletişim kurma becerilerini geliştirir. |
ÖÇ08 | Sivil toplum kuruluşları ve kamu kurumları ile iş birliği yapar. |
ÖÇ09 | Toplum hizmetlerine yönelik etkinlikleri raporlayarak sunum yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi | Ders bilgi paketlerini incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Projenin tanımı ve proje hazırlama aşamaları | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler-I | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler-II | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması-I | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması-II | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-I | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
10 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-II | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
11 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-III | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
12 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-IV | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-V | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
14 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-VI | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
15 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-VII | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 18 | 2 | 36 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |