Genel Bilgi
Kod | CENG561 |
Ad | Multivariable Control Systems |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İleriseviyede öğrencilere çok değişkenli kontrol sistemlerini tasarlayabilmeyi ve önceden belirlenmiş gereksinimlere göre çok değişkenli kontrol sistemi tasarlamayı öğretmek
Dersin İçeriği
Çok değişkenli kontrol sistemlerine giriş. Doğrusal system gösterimi. Doğrusal sistem analizi. Kontrol probleminin çözümü. Dağıtık ve bağlaşımı kesilmiş control. Merkezi kapalı çevrim kontrolün temelleri. Optimizasyon tabanlı control. Dayanıklı control.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Multivariable Control Systems An Engineering Approach, P. Albertos and A. Sala
Notlar
Bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çok değişkenli kontrol sistemlerini kavrar |
ÖÇ02 | Dağıtık ve bağlaşımı kesilmiş control kavrar |
ÖÇ03 | Merkezi kapalı çevrim kontrolün temelleri kavrar |
ÖÇ04 | Optimizasyon tabanlı control kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Çok değişkenli kontrol sistemlerine giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çok değişkenli kontrol sistemlerine giriş İleri | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Doğrusal system gösterimi giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Doğrusal system gösterimi | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Doğrusal sistem analizi giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Doğrusal sistem analizi | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kontrol probleminin çözümü | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Benzetim |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Dağıtık ve bağlaşımı kesilmiş control | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Merkezi kapalı çevrim kontrolün temelleri giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Merkezi kapalı çevrim kontrolün temelleri | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Optimizasyon tabanlı control giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Optimizasyon tabanlı control | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dayanıklı control giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dayanıklı control | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve uygulamalara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |