CENG551 Digital Signal Processing for Computer Engineers

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CENG551
Ad Digital Signal Processing for Computer Engineers
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersi tamamlayan öğrenciler ayrık zaman sinyal ve sistemlerini analiz edebilecekler ve ayrık zaman sistemlerini dizayn edebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders ayrık zaman sinyal ve sistemler, z transform, sürekli sinyallerin örneklenmesi, Fourier transfom ve ayrık Fourier transformu ve filtre dizayn yntemlerini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Discrete-Time Signal Processing Alan V. Oppenheim Ronald W. Schafer

Notlar

Digital Signal Processing John Proakis, Dimitris Manolakis


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ayrık zaman sinyal ve sistemleri bilir
ÖÇ02 z transformunu ve ters z transformunu bilir
ÖÇ03 Sürekli sinyallerin örneklemesini bilir
ÖÇ04 LTI sistemlerin frekans tepkisini analiz edebilir
ÖÇ05 Ayrık zaman filitre dizayn edebilir
ÖÇ06 Fourier transformunu bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme becerilerine sahip olur. 1
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ayrık zaman sinyal ve diziler Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ayrık zaman sistemler Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Doğrusal zamanla değişmeyen sistemler Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Fourier Transformu Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Z Transformu Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ters Z Transformu Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sürekli sinyallerin örneklenmesi Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders kitabından ilgili bölümleri okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Analog sinyallerin sayısal işlenmesi Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 LTI sistemleri frekans tepkisi Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Minimum Phase sistemleri Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 IIR filtrelerin sürekli zaman filtrelerini kullanarak dezayn edilmesi Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Pencere yöntemiyle FIR filtre dizayn edilmesi Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 FIR filtrelerin optimum olarak dizayn edilmesi Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ayrık Fourier Transformu Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından ilgili bölümleri okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından ilgili bölümleri okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:07