Genel Bilgi
Kod | CENG549 |
Ad | Speech Processing I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı konuşma sinyali üretimi ve modellemesi, konuşma sinyali analizi, ve konuşma sinyali kodlama ve sentezlemenin temellerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Bu ders konuşma sinyali üretilmesi ve modellemesi, konuşma sinyali analizini, konuşma sinyalinin doğrusal tahmin analizini, cepstral analizi ve konuşma kodlama ve sentezlemeyi içerir.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Discrete Time Processing of Speech Signals John R. Deller John P. Proakis John H. L. Hansen
Notlar
Spoken Language Processing A guide to Theory, Algorithm, and System Development. X. Huang, A. Acero, H. W. Hon
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konuşma sinyali üretimini ve nasıl modelleneceğini bilir |
ÖÇ02 | Konuşma sinyalini analiz edebilir |
ÖÇ03 | Doğrusal tahmin ve cepstral analiz yöntemlerini konuşma sinyaline uygulayabilir. |
ÖÇ04 | Temel konuşma kodlama ve sentezleme yöntemlerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konuşma üretme sisteminin anatomisi | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Phonemics and Phonetics | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Konuşma Sinyali Üretilmesinin Akustik Teorisi | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Konuşma Sinyali Üretilmesinin Ayrık Zaman Modellemesi | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Konuşma Sinyali Üretilmesinin Kayıpsız Tüp Analizi | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Konuşma Sinyalinin Kısa Zaman Aralıklarında İşlenmesi | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kısa Zamanlı Öznitelikler ve Uygulamaları | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabından ilgili bölümleri ve ders notlarını okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uzun dönem Doğrusal Tahmin Analizi | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kısa dönem Doğrusal Tahmin Analizi | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | LP nin Konuşma sinyali analizindeki uygulamaları | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Real Cepstrum | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Complex Cepstrum | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Waveform Coding | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Vocoders | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından ilgili bölümleri ve ders notlarını okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından ilgili bölümleri ve ders notlarını okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |