Genel Bilgi
Kod | CENG0043 |
Ad | Data Visualization |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif Emel FIRAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere veri görselleştirme sistemlerinin tasarımı ve analizindeki temel problemler, kavramlar ve yaklaşımları tanıtmak.
Dersin İçeriği
Öğrencileri, veri modelleme, veri özniteliklerini grafik özniteliklere eşleme, algısal sorunlar, mevcut görselleştirme teknikleri ve araçları ve belirli veriler, görevler ve kullanıcı türleri için görselleştirmelerin etkinliğini değerlendirme dahil olmak üzere görselleştirme ardışık düzeninin aşamalarına alıştırmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Wilke, C.O., 2019. Fundamentals of data visualization: a primer on making informative and compelling figures. O'Reilly Media.
Notlar
Chen, Chun-houh, Wolfgang Karl Härdle, and Antony Unwin, eds. Handbook of data visualization. Springer Science & Business Media, 2007. Chen, Chun-houh, Wolfgang Karl Härdle, and Antony Unwin, eds. Handbook of data visualization. Springer Science & Business Media, 2007.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilerin temellerini ve özelliklerini anlar. |
ÖÇ02 | Çeşitli mevcut görselleştirme sistemlerini ve araç setlerini bilir. |
ÖÇ03 | İyi görselleştirmenin bileşenleri için tasarım hususlarını bilir. |
ÖÇ04 | Görsel tasarımlar oluşturarak verilerdeki trendi tespit eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Verinin temelleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İnsan Algısı ve Bilgi İşleme | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Görselleştirmenin temelleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Mekansal veriler için görselleştirme teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Coğrafi veriler için görselleştirme teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Zaman odaklı veriler için görselleştirme teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çok değişkenli veriler için | Ders notlarının | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Ağaçlar, grafikler ve ağlar için görselleştirme teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Etkileşim Kavramları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Etkileşim teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Etkili görselleştirmeler tasarlama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Etkili görselleştirmeler tasarlamaya devam | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Makale sunumları | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Soru-Cevap |
15 | Proje sunumları | Proje hazırlama, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl sonu sınavına hazırlık | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |