Genel Bilgi
Kod | YLJMS702 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Seminerin amacı, öğrencileri, kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür araştırması yapmalarını sağlamak ve bu konuda onları cesaretlendirmektir. Öğrenciler literatür araştırması yaptıkları konu üzerinde derledikleri bilgiyi yorumlama ve sonuçları tartışarak bir topluluk önünde sunma şansını elde edeceklerdir.
Dersin İçeriği
Verilen veya seçilen problemin veya konunun çözümünde gerekli olan yaklaşımları belirlemek için öncelikle problemin veya konunun anlaşılmasına çalışmak
Dersin Ön Koşulu
Koşulsuz
Kaynaklar
Seminer konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.
Notlar
Seminer konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür taraması yapabilmek. |
ÖÇ02 | İlgi alanında önceden belirlenmiş bir problem ve konu hakkında bir sonuca ulaşabilmek için literatür araştırmasının sonuçlarını toplamak sentezlemek, analiz etmek ve yorumlamak. |
ÖÇ03 | Literatür çalışması sonucunda bir rapor hazırlayıp, topluluk önünde sunabilecek özgüveni kazanmak. |
ÖÇ04 | Elde edilen sonuçlardan bir değerlendirme hazırlayarak, dinleyicilere karşı elde edilen sonuçların savunmasını yapabilmek. |
ÖÇ05 | Bir bilimsel çalışma sırasında uyulması gereken etik kurallarını kavrayabilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1-Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak. | 1-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | 2-Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak. | 2-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | 3-Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak. | 3-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | 4-Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak. | 4-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | 5-Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak. | 5-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | 6-Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak. | 6-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | 7-Konu hakkında sağlanan ilerlemenin değerlendirilmesi. | 7-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | 1-Toplanan literatürün konu ile ilgisine göre olarak sınıflandırılması ve bir veri tabanının oluşturulması. | 1-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | 2-Toplanan literatürün konu ile ilgisine göre olarak sınıflandırılması ve bir veri tabanının oluşturulması. | 2-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | 1-Seminer konusu ile ilgili bir raporun hazırlanması. | 1-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | 2-Seminer konusu ile ilgili bir raporun hazırlanması. | 2-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | 3-Seminer konusu ile ilgili bir raporun hazırlanması. | 3-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | 4-Seminer konusu ile ilgili bir raporun hazırlanması. | 4-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | 5-Seminer konusu ile ilgili bir raporun hazırlanması. | 5-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | 6-Seminer konusu ile ilgili bir raporun hazırlanması. | 6-Öğrenci konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Hazırlanan seminerin jüri ve topluluk önünde power point sunusu ile sunulması-1. | Toplantı salonu, hazırlanan semineri sunmak üzere hazır duruma getirilir. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Hazırlanan seminerin jüri ve topluluk önünde power point sunusu ile sunulması-2. | Toplantı salonu, hazırlanan semineri sunmak üzere hazır duruma getirilir. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |