Genel Bilgi
Kod | YLJM702 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar.
Dersin İçeriği
Akademik çalışmaya hazırlama, tez konusu araştırma, Yöntem belirleme
Dersin Ön Koşulu
Koşulsuz
Kaynaklar
Çalışma konusuna göre belirlenecek kitap, makale ve diğer yayınlar.
Notlar
Çalışma konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırmalarda izlenecek olan etik kuralları anlamak. |
ÖÇ02 | Akademik düşünce sistemini özümsemek. |
ÖÇ03 | Tez konusu üzerinde bilimsel ve akademik çalışma yöntemlerini izlemek. |
ÖÇ04 | Bilimsel makale hazırlamak. |
ÖÇ05 | Elde edilen araştırma sonuçlarını paydaşlarla paylaşmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 2-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 3-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 4-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. | Web-Kitap araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 5-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. | Web-Kitap araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 6-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. | Web-Kitap araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 7-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. | Web-Makale-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | 8-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. | Web-Makale-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 9-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. | Web-Makale-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 10-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. | Web-Kitap araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 11-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. | Web-Makale-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 12-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. | Web-Kitap araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 13-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. | Web-Makale-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 14-Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalara devam. | Web-Kitap araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |