JM643 Barajların Jeoteknik Sorunları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM643
Ad Barajların Jeoteknik Sorunları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, Barajlarda karşılaşılan sorunların saptanması ve araştırma yöntemleri, Sorunların nedenleri ve çözüm yollarının öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

Baraj planlamasında uygun yer seçimi, geçirimlilik ve duraylılık sorunu, rezervuar alanından su kaçması, baraj ve göl alanında heyelan sorunları, baraj temelinde karşılaşılan fay zonları ve jips sorunu, iyileştirme yöntemleri. İnşaat aşamasında karşılaşılan baraj tipine bağlı sorunlar. Yıkılan ve kullanılmaz hale gelen barajlar, dünyadan ve Türkiye'den örnekler dersin içeriğini oluşturur.

Dersin Ön Koşulu

Temel jeoloji bilgisine sahip olmak

Kaynaklar

Baraj jeolojisi ve Mühendislik jeolojisi ders notları

Notlar

Konuyla İlgili bilimsel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Barajlarda olabilecek jeolojik sorunları tanır
ÖÇ02 sorunlara çözüm olarak metot geliştirir
ÖÇ03 Baraj sorunları ile ilgili örneklerden çözüm üretir
ÖÇ04 konuyla ilgili Proje geliştirir
ÖÇ05 Baraj temellerindeki geçirimlilik sorunları
ÖÇ06 Barajlarda stabitite sorunları


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Baraj planlamasında yer seçimi DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 geçirimlilik ve duraylılık sorunu DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
3 rezervuar alanından su kaçması DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
4 baraj temelinde duraylılık sorunları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
5 baraj temelinde karşılaşılan fay zonları ve jips sorunu DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
6 İnşaat aşamasında karşılaşılan baraj tipine bağlı sorunlar DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
7 Göl alanında heyelan sorunları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Yazılı sınav, ödev Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım
9 iyileştirme yöntemleri DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
10 Enjeksiyon yöntemi DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
11 Slurry Trench ve Thin wall yöntemleri DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
12 Dünyadan örnek baraj sorunları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Türkiyeden örnek Baraj sorunları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
14 1. Yıkılan barajlar ve alınan dersler DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
15 2. Yıkılan barajlar ve alınan dersler DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav, sunum Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav sunum Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.05.2024 12:20