Genel Bilgi
Kod | JM640 |
Ad | Neotektonik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiyenin neotektonik dönemdeki gelişimini, önemli aktif faylarını ve depremselliğini öğretmek.
Dersin İçeriği
Genel tanımlar, stres, neotektoniğin esasları, Türkiyenin neotektoniği, neotektonik bölgeler, deprem, deprem aktif fay ilişkisi, Türkiyenin aktif tektoniği ile neotektoniğini yönlendiren etmenler, aktif tektonik ile ilgili aletsel çalışmalar, paleosismoloji, paleosismolojik yöntemler, zemin mekaniği ve neotektonik.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Wallace, E. E., 1986. Active Tectonics
Notlar
Reiter, L., 1990. Earthquakes Hasard Analysis
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiyenin farklı neotektonik rejimlerine sahip bölgelerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Dünya kabuğu üzerinde deformasyonlara neden olan stres durumlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Faylar ve depremler arasındaki ilişkiyi öğrenir. |
ÖÇ04 | Deprem dalgaları (P, S ve R) ve etkilerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel tanımlar ve giriş. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Stres ve çeşitleri. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Neotektoniğin esasları. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türkiyenin neotektoniği. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Neotektonik bölgeler. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Depremler. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Deprem aktif fay ilişkisi. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav öncesi işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkiyenin aktif tektoniği ile neotektoniğini yönlendiren etmenler. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Aktif tektonik ile ilgili aletsel çalışmalar. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Eski deprem bilimi, paleosismoloji nedir ne işe yarar. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Paleosismolojik yöntemler. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hendek yerleri nasıl belirlenir, hendekler nasıl haritalanır ve yorumlanır. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hendek güvenliği. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Zemin mekaniği ve neotektonik. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav öncesi işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav öncesi işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |