Genel Bilgi
Kod | JM639 |
Ad | Yayın İçin Teknik Yazım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ÇETİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı bilimsel bir araştırma nasıl yapılır, makale nasıl yazılır öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bilimsel Yazım Nedir. Bilimsel Makale Nedir. Başlık Nasıl Hazırlanır. Yazarlar ve Adresleri Nasıl Sıralanır. Kısa Özet Nasıl Hazırlanır. Giriş Nasıl Yazılır. Materyal ve Metod Bölümü Nasıl Yazılır. Sonuçlar Nasıl Yazılır. Tartışma Nasıl Yazılır. Teşekkür Nasıl Yazılır. Kaynaklara Nasıl Atıf Yapılır. Etkin Gösterimler Nasıl Hazırlanır. Yazılı Metin Nereye ve Nasıl Sunulur Değerlendirme İşlemi, Yayımlama Süreci, Düzeltmelerle Nasıl Yapılır, Tez Nasıl Yazılır Bir Makale Sözlü Olarak Nasıl Sunulur Poster Nasıl Hazırlanır Etik Kurallar, Haklar ve İzinler, Bilimsel Jargon nedir Kısaltmalar Nasıl ve Ne Zaman Kullanılır
Dersin Ön Koşulu
Yüksek Lisansı bitirmiş olmak
Kaynaklar
Day, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır
Notlar
Feibelman, P. J., 2011. A PhD is not enough
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel bir araştırma nasıl yapılır, makale nasıl yazılır öğrenir. |
ÖÇ02 | Tebliğ, Makale, Ulusal ve uluslararası dergiler, SCI dergileri nedir öğrenir. |
ÖÇ03 | Başlık, Öz, Giriş, Materyal ve Metod, Araştırma Bulguları ve tartışma, Sonuç, Referans, Tartışma ve cevap yazım kurallarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Etkili Şekil, Tablo, Resim, Sözlü sunum ve Poster hazırlama kurallarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanım ve Giriş. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilimsel araştırma nedir nasıl yapılır | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tebliğ, Makale, Ulusal ve uluslararası dergiler | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | SCI dergileri | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Teknik yazım kuralları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Başlık, Öz, Giriş, Materyal ve Metod yazım kuralları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Araştırma Bulguları ve tartışma, Sonuç, Referans yazım kuralları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav öncesi işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tartışma ve cevap yazım kuralları. | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Etkili Şekil, Tablo ve Resim hazırlama kuralları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Etkili Sözlü sunum hazırlama kuralları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Etkili Poster hazırlama kuralları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bilimsel Jargon nedir | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Etkili dil kullanımı | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bilimsel araştırmada yasal izin gerektiren durumlar | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav öncesi işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav öncesi işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |